Czynniki, wpływające na duża rozpiętość cen tłumaczeń

Wybierając osobę, która zajmie się tłumaczeniem Twoich dokumentów, możesz być zaskoczony rozpiętością cen. Najtańsze oferty wydają się kilka razy korzystniejsze od najdroższych. Dlaczego warto korzystać z ofert, które kosztują więcej?

Odpowiedź jest prosta – gdy zobaczysz, jak wygląda efekt pracy najtańszych tłumaczy. Tekst jest przeważnie niezrozumiały, a jeśli przeczyta go Twój klient, od razu będzie wiedział, że ma do czynienia z mało profesjonalną firmą.

Na cenę tłumaczenia wpływa wiele czynników, ale najważniejszym z nich jest jakość. Jeśli zaoszczędzisz na tekście, ale dostaniesz tekst bardzo słaby, to masz duży problem.

Wycenę tekstów można porównać z cenami samochodów.

Gdy rozmawiamy o cenach, tłumaczenia są jak samochody.

Jakość

Kupując samochód, możesz wybrać zarówno model za 20 tysięcy złotych, jak i za 400 tysięcy. Jeden i drugi pozwoli przemieszczać się z miejsca na miejsce.

Podobnie jest w przypadku tłumaczeń – gdy zdecydujesz się na najtańsze z nich, uzyskasz „jakiś” tekst.

Tłumaczenie u doświadczonej osoby jest jak Mercedes – drogie i wysokiej jakości.

Płacisz przede wszystkim za jakość tłumaczenia. Możesz jej nie widzieć, ale dobre tłumaczenie znacznie różni się od słabego.

Bezpieczeństwo

Droższe samochody są przeważnie wykonane z lepszych materiałów. Kupując takie auto ufamy firmie, że producent stosuje najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Poduszka powietrzna otworzy się we właściwym momencie i ochroni Cię, a Ty przeżyjesz wypadek. Tę analogię można podpiąć do tłumaczeń – złe tłumaczenie naraża Cię na ryzyko. Możesz na przykład stracić pieniądze i wizerunek, jeśli klienci nie będą mogli zrozumieć instrukcji Twojego produktu. Im większa skala działania, tym więcej uwagi przykładaj do współpracy z dobrym tłumaczem. W przeciwnym razie, szybko pojawią się problemy.

Wypadki zawsze się zdarzają, ale jeśli korzystasz z pomocy poważnego tłumacza lub biura, ich częstotliwość jest znacznie mniejsza.

Wygoda i solidność

Kierowanie tanim samochodem nie jest przyjemne. Nie ma wielu systemów, które posiadają lepsze auta, dlatego zamiast radości z jazdy, powoduje naszą frustrację. Kupując drogie auto wiemy, że jazda jest komfortowa i nie wymaga wysiłku. Jeśli coś się zepsuje, możesz udać się do dealera i poprosić o naprawę gwarancyjną, która także nie będzie dla Ciebie uciążliwa.

Podobnie jest w przypadku tłumaczeń. Jeśli oszczędzasz każdy grosz na cenie tłumaczenia, często otrzymujesz tekst, którego nie da się wykorzystać, bo jest tak słabej jakości. Musisz samodzielnie poprawiać jego formatowanie oraz zaskakuje Cię niska jakość obsługi. W rezultacie tracisz czas na poprawki.

Jakiego tłumaczenia potrzebujesz?

Niektórzy klienci nie potrzebują tłumaczenia bardzo wysokiej jakości lub chodzi im tylko o to stworzenie bazowego tekstu. Możesz więc wybrać solidnego, ale taniego tłumacza. Jest to sytuacja podobna do wyboru niewielkiego samochodu, który sprosta naszym potrzebom.

Jeśli masz bardzo dużą ilość tłumaczeń i potrzebujesz wysokiej jakości, nie możesz tracić czasu na najtańsze oferty tłumaczy. Powinieneś znaleźć tłumacza, który będzie wiedział, jakie są Twoje potrzeby i stworzy idealny przekład. Do tej grupy na pewno należą teksty na stronę internetową, korespondencję wysyłaną do klientów przez e-mail czy też inne materiały marketingowe. Nie żałuj wówczas na doświadczonego tłumacza. Tylko dzięki jego pomocy osiągniesz sukces.

Podsumowanie

Na cenę samochodu wpływa tysiące czynników, ale najważniejszym z nich jest oczywiście jakość. Podobnie jest w przypadku tłumaczeń – po droższej usłudze możesz się spodziewać wyższej jakości tekstu.

Oczywiście, nie kupujemy bardzo drogiego auta tylko dlatego, że jest drogie. Musimy znać także markę i opinie innych ludzi.

Dotyczy to także tłumaczy – najlepsze osoby z branży są znane i nigdy nie narzekają na brak zleceń. Dzięki temu, stale poszerzają grono klientów, zadowolonych z tłumaczenia wysokiej jakości.

Szukając tłumacza, powinieneś najpierw zapoznać się z ofertami tych najbardziej doświadczonych. Są to osoby, które mają dużo opinii na portalach z ogłoszeniami. Często prowadzą też blog na tematy związane z branżą. Najlepszą metodą jest jednak polecenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *