Dlaczego warto tłumaczyć bloga?

Jedna osoba chce zwiększyć swój zasięg, inna założyła sobie cel wejścia na nowy rynek i potrzebuje przełożenia treści na język lokalnych potencjalnych odbiorców, a jeszcze ktoś inny chce zostać czołowym liderem w swoim temacie czy branży. Bez wsparcia tłumacza nie można zrobić tego profesjonalnie i tak, aby informacje nadal były atrakcyjne dla czytelnika. Niezależnie od tego, jaki jest twój indywidualny cel, warto tłumaczyć posty. Według wielu najnowszych badań pod wieloma względami mają większą siłę niż Facebook, Twitter i inne media społecznościowe. To, co sprawia, że mają taką moc obraca się wokół kwestii zaufania, możliwości swobodnego komentowania i dyskutowania z innymi użytkownikami. Przekonajcie się sami, dlaczego warto prowadzić i tłumaczyć bloga.

Zdajesz sobie sprawę z mocy komunikatów przekazywanych na blogu i w związku z tym szukasz profesjonalnego tłumacza, który pomógłby ci przetłumaczyć całą treść i tym samym mieć szansę dotarcia do większej ilości potencjalnych odbiorców? Dobrym pomysłem jest zwrócenie się z pomocą do profesjonalistów z renomowanego biura tłumaczeń SuperTłumacz. Współpraca nawiązana taką drogą to gwarancja jakości i terminowości.

Kilka faktów o blogach i blogowaniu

Blog to strona internetowa przeznaczona do publikowania informacji lub dyskutowania. Znaleźć można na niej nieformalne, dyskretne wpisy (teksty) mające często charakter dziennika. Posty są zazwyczaj wyświetlane w odwrotnej kolejności chronologicznej, dzięki czemu ostatni z nich pojawia się jako pierwszy na górze strony.

Do 2009 roku były zwykle dziełem pojedynczej osoby, czasem tworzyła je grupa osób i najczęściej obejmowały jeden temat. Rok później rozwinęły się blogi mające wielu twórców, a czasem wręcz profesjonalnie zredagowanymi.

Początki

Pojawienie się i rozwój blogów pod koniec lat 90. zbiegło się z nadejściem narzędzi do publikowania stron internetowych, które ułatwiały upublicznienie w sieci treści przez użytkowników, którzy nie mieli dużego doświadczenia z HTML lub programowaniem komputerowym. Wcześniej do publikowania treści w sieci wymagana była znajomość takich technologii, jak HTML i protokół przesyłania plików.

Z czasem blogerzy nie tylko publikowali posty na swoich blogach, ale również zaczęli budować relacje społeczne ze swoimi czytelnikami i innymi blogerami.

Specjalizowanie się blogerów

Wiele blogów dostarcza komentarzy na określony temat lub temat, od polityki po sport. Inne funkcjonują jako bardziej osobiste dzienniki internetowe, a jeszcze inne to internetowa reklama marki danej osoby lub firmy.

Typowy blog łączy tekst, obrazy cyfrowe i linki do innych blogów, stron internetowych i innych mediów związanych z tematem.

Zdolność czytelników do pozostawiania publicznie widocznych komentarzy i interakcji z innymi komentatorami stanowi ważny wkład w popularność wielu blogów. Jednak właściciele lub autorzy blogów często moderują i filtrują internetowe komentarze, aby usunąć mowę nienawiści lub obraźliwe treści.

Większość z nich ma charakter tekstowy, choć niektóre koncentrują się na sztuce (blogi artystyczne), fotografii (fotoblogach), filmach (blogi wideo lub „vlogi”), muzyce (blogi MP3) i audio (podcasty).

Według danych Wikipedii 20 lutego 2014 roku a całym świecie istniało ok. 172 mln blogów Tumblr i 75,8 mln WordPress.

W świecie blogerów

Z badań wynika, że Internauci coraz mocniej kręcą nosem jeśli chodzi o wybór treści, do których mają dostęp w sieci. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest prosta, współcześnie cierpimy na nadwyżkę treści, jesteśmy dosłownie bombardowani ilością informacji i zwyczajnie nie jesteśmy w stanie tego wszystkiego przetrawić. Stąd ci, którzy potrafią skoncentrować na siebie uwagę, wygrywają z konkurencją.

Tylko, co zrobić, aby być krok przed innymi w wirtualnym świecie? Przede wszystkim trzeba zastosować odpowiednią strategię marketingu internetowego. To pozwoli się nam wyróżnić z tłumu.

Jednym z rodzajów treści, które dają nam realną szansę na sukces, są blogi. Wielu specjalistów jest wręcz zdania, że w chwili obecnej to jeden z najskuteczniejszych kanałów dla firm, które wysyłają swoje wiadomości do klientów. Pod pewnymi względami są jeszcze bardziej wpływowe niż Facebook, YouTube, Twitter i inne sieci społecznościowe.

Choć istnieje dziś dużo blogów, które mają niezwykle atrakcyjną i wartościową treść wciąż wielu autorów lub ich właściciela nie przekłada postów na języki obce. Szkoda, bo jest to coś niezwykle wartościowego. Przy okazji marnuje się niezliczone możliwości marketingu międzynarodowego.

Szukasz zdolnego tłumacza do przełożenia treści twojego firmowego bloga? Zależy ci na dotarciu do osoby, która nie tylko ma doświadczenie i wiedzę lingwistyczną, ale jest i zdolnym copywriterem? W takiej sytuacji dobrym pomysłem jest znalezienie właściwego eksperta poprzez sieć kontaktów renomowanego biura tłumaczeń. Największe plusy nawiązania współpracy taką drogą są od początku jasno określone reguły współpracy, a także gwarancja jakości.

Dlaczego warto blogować?

Zanim zajmiemy się odpowiedzią na pytanie: dlaczego warto tłumaczyć bloga, najpierw przedstawimy kilka argumentów za tym, po co w ogóle blogować?

Będziesz lepiej posługiwał się piórem

W swej istocie pisanie to komunikacja. Im więcej praktykujesz, tym stajesz się lepszy.

Blogowanie może pomóc ci na wielu innych płaszczyznach twojego życia, nawet jeśli nie będzie dotyczyło „tu i teraz”, na pewno zaowocuje w przyszłości każdej osobie, która chce je związać z pisanie. Pozytywnie wpłynie na twój rozwój niezależnie od tego, czy pewnego dnia będziesz tworzyć książkę, prezentację do pracy czy nowy życiorys. Ta lekkość zostanie zawsze z tobą.

Usprawnisz swoje myślenie

Codzienne lub regularne blogowanie to zapisywanie myśli na papierze, a to z kolei proces, który zachęca cię do zatrzymania się na chwilę w tym pędzącym z zawrotną szybkością świecie i głębszego przemyślenia danego tematu. To nie tylko sprawia, że wzmacniasz pracę swojego mózgu, ale także pracujesz nad ukształtowaniem swojego światopoglądu.

Nauczysz się obierać cele

Z regularnym pisaniem przychodzi zastanowienie o tym, kim jesteś, kim się stajesz i czy lubisz to, co widzisz, czy nie. W ten naprawdę prosty sposób z dnia na dzień będziesz zyskiwać większą samoświadomość, a to przełoży się na to, że o wiele łatwiej będzie ci obierać te mniejsze, jak i większe życiowe cele.

Będziesz bardziej zwracać uwagę na znaczące rzeczy

Nie da się pisać o wszystkim, trzeba filtrować. Można więc powiedzieć, że blogowanie jest niekończącym się procesem decydowania o najważniejszych wydarzeniach i najważniejszych myślach. W ten sposób uczyć się wartościowania spraw na te ważne, i te nieistotne.

Poznasz nowych ludzi

Oczywiście poznasz ich online. Społeczność blogerów jest przyjazna, wspiera się i pomaga sobie nawzajem,

Zarobisz

Nie każdy jest nastawiony na zarabianie pieniędzy, ale na pewno ucieszy cię świadomość, że blogując masz też korzyści finansowe.

Zainspirujesz innych

Blogowanie nie tylko zmienia twoje życie, ale także zmienia życie czytelnika. Twoje posty mogą sprawić radość i zainspirować wiele osób, do tego, aby na daną sprawę spojrzeć z innej perspektywy, podjąć jakiejś realne kroki do zmiany życia czy po prostu nauczyć się czerpać więcej z życia. To ten rodzaj satysfakcji, której nie da się porównać z niczym innym.

Staniesz się bardziej znany

Niezależnie od tego czy będziesz mieć dziesięciu, stu czy kilka tysięcy osób, które będą regularnie czytały twoje posty, stajesz się dla nich bardziej znaną, lubianą i cenioną osobą. Jeśli łączysz blogowanie z jakimś prywatnym interesem, masz wyjątkową okazję pokazać siebie od najlepszej strony.

Platforma do rekomendacji

Nawet jeśli robisz to zupełnie bezinteresownie ludzie uwielbiają rekomendacje innych osób. Być może będzie sprawiało ci to wiele przyjemności, dzielenie się z innymi własną opinią i świadomość, że możesz komuś polecić świetny produkt lub ostrzec przed restauracją, w której do przyrządzania potraw używa się nieświeżych produktów.

Pozytywne komentarze

Jeśli piszesz o czymś, co lubisz, co cię interesuje lub dotyczy twojej działalności, niezwykle przyjemną stroną blogowania są pozytywne komentarze. Sprawiają one, że masz poczucie, iż to, co robisz ma sens, jest dobre, fajne i doceniane.

Dlaczego warto tłumaczyć bloga?

Zwiększasz ruch wyszukiwania na skalę międzynarodową

Języki tj. angielski, chiński, hiszpański, arabski portugalski, japoński, rosyjski i inne stanowią znaczącą większość udziału w używaniu języka w Internecie. Tłumacząc treści swojego bloga na te i inne najbardziej popularne w sieci, zwiększasz swój zasięg.

Co także ważne, tłumaczenie optymalizuje algorytmy wyszukiwania największych światowych wyszukiwarek tj. Google.

Mało tego. Dzięki takiemu ruchowi pomagasz uzyskać widoczność na alternatywnych platformach społecznościowych popularnych w różnych krajach.

Co tu się rozpisywać, po prostu poprawiasz swoją globalną pozycję i generujesz znacznie więcej możliwości sprzedaży.

Bardziej wiarygodne od innych materiałów w sieci

W przeciwieństwie do różnych profesjonalnych i reklamowych treści widocznych w sieci blogi są zazwyczaj uważane za bardziej wiarygodne.

W rzeczywistości są obecnie trzecim najbardziej wpływowym zasobem cyfrowym w kształtowaniu opinii konsumentów podczas dokonywania ogólnych zakupów, prześcigają je tylko witryny handlowe i markowe.

Większość z nich pozwala czytelnikom dodawać własne komentarze i dyskutować, co dodaje kolejny element otwartości i uczciwości.

Budujesz silny pozytywny wizerunek w sieci

Wyniki wyszukiwarek mogą się znacznie różnić w różnych językach, ponieważ korzystają z dostępnych treści w danym kraju lub regionie. Tłumacząc swoje blogi we wszystkich językach, w których prowadzisz działalność dajesz sobie realną szansę na zwiększenie swoich wpływów w Internecie, a za tym na budowanie reputacji.

To naprawdę proste

Tłumaczenie swoich blogów na wszystkie główne języki jest prawdopodobnie najłatwiejszym i najbardziej bezpośrednim sposobem na maksymalizację zwrotu z inwestycji przy produkcji dobrej treści.

Wiele firm po prostu łączy możliwości tłumaczenia maszynowego z ludzkim tłumaczem. W ten sposób mają szybkość i wysoką jakość treści.

Wypromuj swoją markę jako lidera opinii w twojej dziedzinie

Blogi to świetny sposób na promowanie firmy jako autorytetu w konkretnym temacie. Badania pokazują, że ludzie chętniej kupują od firm, które postrzegają jako lidera branży, szkoda zmarnować ten potencjał.

Masz bloga i szukasz tłumacza, który pomógłby ci w profesjonalny sposób przełożyć jego treść na inny język? Chcesz, aby była to osoba, której nie obca jest tematyka, którą się zajmujesz? W takiej sytuacji pomyśl o dotarciu do właściwego specjalisty poprzez sieć kontaktów renomowanego biura tłumaczeń. Współpraca nawiązana taką drogą to gwarancja ceny, jakości i wywiązania się z pracy w ściśle określonym terminie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *