Jak wybrać domenę dla międzynarodowej strony internetowej

Domena Twojej strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który może ograniczać Twój sukces. Jeśli zdecydujesz się na nazwę długą lub trudną w odbiorze, nawet największe wysiłki marketingowe mogą pójść na marne.

Wybór odpowiedniej domeny (czyli takiej, która jest prosta i można ją bez problemu zapamiętać) sprawi, że osiągnięcie sukcesu będzie łatwiejsze. Problem polega na tym, że niektórych nazw nie można przetłumaczyć, bo ich znaczenie w języku obcym jest nieoczekiwane.

Zła nazwa firmy i domeny będą sabotowały Twoje wysiłki marketingowe i utrudnią Ci dotarcie do międzynarodowego odbiorcy. Z tego powodu, branding firmy powinien być powierzony specjalistom.

Nie wystarczy sprawdzić czy nazwa domeny lub firmy jest wolna, a to często jedyne działanie, które jest podejmowane przez dział IT.

Zanim stworzysz międzynarodową stronę internetową, zastanów się, jak ma wyglądać jej url, a także skonsultuj się z tłumaczem, który oceni, czy domena będzie dobrze odebrana w kraju, do którego kierujemy ofertę.

Zmiana struktury URL, gdy strona już działa, jest niewskazana – może wpłynąć na utratę ruchu i wyindeksowanie wszystkich podstron.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *