Jak zatrudniać pracownika w biurze tłumaczeń?

Rozwinięcie świetnie prosperującego biznesu zależy od przyjętej wizji, strategii firmy oraz odpowiednich ludzi.

Pracownicy są ważni, ale jak ich znaleźć? Jak przekonać się, że posiadamy dobrych i lojalnych ludzi na pokładzie, którzy pomogą w napędzaniu i rozwoju naszej firmy?

Dla branży tłumaczeniowej wybór pracowników, z wielu powodów stanowi wyzwanie.

Po pierwsze, w porównaniu do innych branż, nie jesteśmy konkurencyjni w wynagradzaniu i rozwoju kariery. W większości przypadków, agencje tłumaczeniowe zatrudniają od jednej do 99 osób. W standardach tradycyjnego biznesu, taka ilość pracowników jest bardzo mała. Jednak jesteśmy tak samo utalentowani i oddani.

Po drugie, dla gałęzi, która jest relatywnie nowa, nie ma wystarczającej ilości doświadczonych profesjonalistów, takich jak np. kierownik projektu. Często mamy do czynienia z problemem wynajmowania ludzi spoza branży, co niesie ze sobą konieczność zapewnienia szkoleń dla pracowników. Stawka za podjęcie złej decyzji, odnośnie wynajęcia danego pracownika, jest ogromna. Czas i pieniądze, które zainwestowaliśmy w konkretną osobę, zostaną utracone.

Więc jak odnieść sukces w przyciągnięciu talentów, których potrzebujemy, kiedy nasz budżet na wynagrodzenie jest mały, nasze wymagania są wysokie, a dodatki, które oferujemy, nie są tak obszerne, jak u konkurencji?

Jak znaleźć osobę idealną do biura tłumaczeń?

Najpierw określmy, kogo szukamy.

Poszukujemy ludzi z wybitnymi osiągnięciami? Takich, którzy mogą pochwalić się świetnym wykształceniem i doświadczeniem w pracy z renomowanymi firmami?

Odpowiedź brzmi „nie”. Takie poszukiwania nie są odpowiednie dla małych firm. Osoby te są zwykle bardzo ambitne, chętne do wspinania się po korporacyjnej drabinie. Oczekują ogromnego wynagrodzenia i szybkiej promocji. Traktują nasze pracownicze środowisko, jako zbyt małe i od razu widać, że pragną czegoś większego. Często wegetują na takich stanowiskach do pierwszej okazji znalezienia lepszej pracy. To nie tak, że nie są dopasowani, po prostu nie inwestują swojego czasu i energii w pracę. Czekają na możliwość lepszego zarobku, a jeśli się pojawi, automatycznie porzucają dotychczasowe zajęcie. Za każdym razem, kiedy firma popełni błąd, zatrudniając taką osobę, cofa się o krok w tył.

Więc, kogo powinniśmy szukać?

Czy uważasz siebie za osobę, która jest dobra w tym, co robi? Jeśli tak, to co sprawia, że jesteś w tym dobry? Twoje wykształcenie? Doświadczenie w branży? Czy jakaś cecha wrodzona np. upór, zaradność lub coś innego? Z własnego doświadczenia wiem, że osoby, które są dobre w tym, co robią, rzadko zawdzięczają to edukacji lub sztywnym kwalifikacjom. Częściej wynika to z żywego zainteresowania pracą, którą wykonują. Poświęcają jej całą energię i czas, w celu rozwijania tego, co ich rzeczywiście interesuje. Edukacja, w większości przypadków zdaje się dość istotna, jednak osoby, które są biegłe w swojej dziedzinie, stały się takie dzięki sobie, a nie dzięki szkole, do której chodziły lub prestiżowej firmie.

Muszę zapytać.

Jako pracodawcy, przeprowadzamy selekcję kandydatów na podstawie ich osobistych cech i zainteresowań? Czy raczej zależy to od oceny ich edukacji i doświadczenia? A może biorąc pod uwagę rzeczowy całokształt tego, co oferuje nam kandydat? Wydaje się, że raczej chodzi o kryterium. To właśnie błąd numer jeden, w podejmowaniu złych decyzji rekrutacyjnych. Więc jak możemy stać się mądrzejsi w tej kwestii? Odpowiedź jest prosta.

Musimy zwrócić większą uwagę na „zawartość” ludzi niż na ich „opakowanie”. Utalentowani pracownicy skrywają się za różnymi formami i kształtami. Należy wyrobić sobie zdolność opierania się pokusie wyboru pracownika na podstawie powierzchownej oceny. Kiedy rozpoznasz utalentowaną osobę, zaczniesz odsiewać ziarno od plew. Najczęściej taki pracownik odwdzięczy Ci się lojalnością i ciężką pracą, pokazując swoje uznanie i będzie starał się udowodnić, że był wart ryzyka, które podjąłeś, zatrudniając właśnie jego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *