Marki, które musiały zmienić nazwę

Wybór odpowiedniej nazwy firmy to poważne wyzwanie. Dziś przedstawimy kilka firm, które w ostatnich latach musiały zmienić swoją nazwę dlatego, że zaczęły się one negatywnie kojarzyć.

ISIS

W Polsce działa kilka firm, które posiadają w swojej nazwie wyrażenie ISIS. O ile zmiana nazwy w przypadku niewielkiej firmy nie jest problemem, o tyle sprawia to ogromne trudności dużym przedsiębiorstwom. Największą firmą, z tym negatywnie kojarzącym się akronimem, jest amerykańska firma ISIS Pharmaceutical. Po zamachu w Paryżu jej notowania na giełdzie znacznie spadły.

ISIS to także marka belgijskich czekoladek – jej właściciele także zastanawiają się nad zmianą nazwy. Ciekawe, że firma przeprowadziła niedawno rebranding – wcześniej nazywała się Libeert.

Silk Road

Silk Road to strona, którą określono mianem Amazonu dla narkotyków. Jej twórca otrzymał wyrok dożywotniego więzienia i portal zamknęło FBI. Nagłośnienie sprawy miało poważne konsekwencje dla firm, które także korzystały z tej nazwy.

Jedną z nich jest firma zajmująca się oprogramowaniem, która nie zdecydowała się na zmianę. Co ciekawe, obecnie największym portalem tego typu jest Agora Drugs.

AIDS

W latach 70 bardzo popularna była dieta, której głównym składnikiem były cukierki AYDS. W 1980 odkryto chorobę AIDS i wirusa HIV, a popularność tych produktów spadła o połowę. Firma za późno zareagowała zmianą nazwy i w 1981 sprzedała markę.

SARS

Napój gazowany SARS sprzedawany na Tajwanie także stracił na popularności, z powodu odkrycia nowego wirusa. Firma jednak szybko zmieniła nazwę i udało się uniknąć spadku sprzedaży.

Co zrobić, gdy nazwa Twojej firmy także budzi negatywne skojarzenia?

Nazwa handlowa to jedna z największych wartości firmy. Niektóre przedsiębiorstwa (jak Yamaha czy Sony), zmieniały zarówno asortyment, jak i borykały się z innymi problemami, ale stale trzymały się jednej nazwy.

Zmiana marki na zupełnie nową może sprawić, że trzeba będzie ponownie zdobyć zaufanie klientów.

Jeszcze gorszym wyborem jest zwlekanie z rebrandingiem i wykonanie go dopiero wtedy, gdy produkty przestaną się sprzedawać. Pamiętaj , że konkurencja nie śpi i może wykorzystać Twoje problemy z marką, by zagarnąć większy kawałek rynkowego tortu.

Jak wybrać dobrą nazwę firmy?

Po pierwsze postaw na nazwę, która jest naprawdę unikalna i nie pojawia się w Google. Skróty w nazwie firmy zwiększają ryzyko pojawienia się podobnego wyrażenia.

Warto ustawić śledzenie nazwy swojej firmy w Google i social media – jeśli zauważysz, że pojawiają się jakieś negatywne opinie na jej temat, możesz zareagować. Często zauważamy problemy dopiero wtedy, gdy jest za późno na reakcję. Jeśli negatywne opinie dotyczące Twojego brandu pojawiają się w sieci regularnie, to warto się zastanowić nad zmianą nazwy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *