Miniporadnik: skuteczna promocja usług tłumaczeniowych

Miniporadnik: skuteczna promocja usług tłumaczeniowych

Absolutna większość, bo aż 90% polskich firm, ma stały dostęp do Internetu. Co jeszcze ważniejsze, aż 60% przedsiębiorców nawiązuje za jego pośrednictwem kontakty biznesowe. Internet stał się najbardziej obecnie popularnym środkiem masowego przekazu, a tym samym najskuteczniejszą metodą darmowej lub bardzo taniej promocji wszelkich usług, także tłumaczeniowych. W jaki sposób można go wykorzystać do potrzeb reklamy własnej działalności?

Wyróżniająca się, korzystna, ale realna oferta handlowa

Jak napisać swoją ofertę współpracy, aby zwracała uwagę użytkowników poszukujących usług tłumacza? Musi ona przede wszystkim być:

  • Realna – klientom proponować należy wyłącznie taki zakres usług, jaki faktycznie jest się w stanie wykonać. Chodzi tu nie tylko o język i kategorię, w której się specjalizujemy, ale także: czas wykonania zlecenia, cenę tłumaczenia, metody pracy nad tekstem, sposób dystrybucji. Tworząc realną ofertę handlową, dajemy sobie szansę na wywiązanie się z zastosowanych haseł reklamowych. Dzięki temu jesteśmy wiarygodni, a to pociąga za sobą zaufanie klientów.
  • Wyróżniająca się – poza bogatą warstwą merytoryczną i handlową, dobra oferta powinna także odróżniać się od dziesiątek innych, podobnych do siebie propozycji usług. Musi przyciągać uwagę potencjalnego klienta – warto więc zastanowić się zarówno nad atrakcyjną szatą graficzną, jak i łatwo „wpadającymi w ucho” hasłami reklamowymi.
  • Korzystna – proponowane warunki współpracy powinny być nieco lepsze niż u konkurencji. Nie chodzi przy tym jedynie o cenę. Warto zrobić indywidualne badania rynku i dowiedzieć się, co oferują inni: stawki, zakres tłumaczonych tekstów, sposób rozliczania zleceniodawców za tłumaczenia wykonywane za pomocą programów komputerowych. Dobrze jest też przemyśleć ewentualne rabaty i systemy lojalnościowe dla klientów „przynoszących” stałe zlecenia. Ważny jest tu jednak odpowiedni dobór słów. Skutecznie uwagę przyciągają takie hasła jak „promocja”, „rabat” – jednak już „hit cenowy!” czy „u nas najtaniej!”, mogą wzbudzać w kliencie pewną podejrzliwość

Zainwestuj we własną stronę internetową

Koszty prowadzenia strony WWW są niskie. Opłacenie serwera i domeny zwykle zamyka się w kwocie 200 – 500 zł rocznie. Nieco droższe jest zaprojektowanie i wykonanie samej strony, jest to jednak wydatek jednorazowy. W obecnych czasach, kiedy większość zleceniodawców szuka usług właśnie w Internecie, koniecznością stało się posiadanie co najmniej krótkiej wizytówki z ofertą.

Strona internetowa jednak, aby stać się skutecznym narzędziem pozyskania klienta, musi też być łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach Na rynku funkcjonuje wiele firm pozycjonujących, gwarantujących obecność naszej strony na początku wyników pod wybranymi hasłami. Jeśli znajdzie się ona na pierwszych miejscach, zwiększy to znacząco liczbę odwiedzających, a tym samym potencjalnych klientów.

Zadbać trzeba także o intuicyjność poruszania się po stronie oraz kompletność zawartych na niej informacji. Dobrze opisane i nieskomplikowane reguły realizacji zamówienia, konkretny opis zakresu oferty, prosty formularz kontaktowy pozwalający na szybkie zadanie pytania, to główne elementy wpływające na wzrost liczby klientów.

Szukaj ofert pracy na portalach przeznaczonych dla tłumaczy, freelancerów

Znajdując się na początku drogi zawodowej, nie mając jeszcze określonego kręgu klientów, trzeba wykorzystać wszystkie sposoby dotarcia do osób zainteresowanych usługami tłumaczeniowymi. Warto regularnie przeglądać portale dla tłumaczy i freelancerów, gdzie zlecający dodają swoje ogłoszenia, jasno informując, czego oczekują od potencjalnego wykonawcy.

Tutaj także trzeba jednak realnie oceniać swoją wiedzę i umiejętności, żeby nie porwać się na zadania, które nas przerosną. Serwisy ze zleceniami często mają system ocen, a mało pochlebne opinie drastycznie obniżają szanse pozyskania kolejnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *