Mobilny design – zasady maksymalnego zwrotu z inwestycji językowych

Marki globalne potrzebują co najmniej 58 języków, aby dotrzeć do globalnej publiczności. Większość z nich nie przechodzi przez 40 języków ze względu na ścianę ROI. Z kolei te z ponad 45 językami wykazują tendencję do „projektowania mobilnego”. Są to trzy główne wnioski, którymi rozpoczyna swój raport z 2016 roku Common Sense Advisory. Wszystko ma odbicie w życiu. Korzystanie z Internetu zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych sprawia, że ​​coraz trudniej firmom dodawać nowe rynki i języki, co skraca zasięg marki na rynkach globalnych. Po odwiedzeniu 2657 międzynarodowych stron internetowych i zbadaniu zasad projektowania 150 stron z 25 lub więcej językami, CSA Research znalazło wyraźne dowody na to, że właśnie tu jest lepszy sposób. Co sprawi, że twoja marka będzie mogła zdobyć jeszcze więcej nowych klientów? Oto kilka interesujących informacji.

 

Projektowanie mobilne

Cechą życia jest pęd ku przyszłości. (Antoni Kępński)

„Projektowanie mobilne” – Mobile-Forward Design – jest kolejną ewolucją w cyfrowym doświadczeniu. Były różne tego typu sprawy na komputerach i urządzeniach mobilnych, ogromne wyzwanie związane z aktualizacjami i zarządzaniem występujące na osobnych platformach. Wówczas responsywny projekt stał się normą, umożliwiając skalowanie ekranu w oparciu o dowolny typ urządzenia. Dziś przyszłością staje się właśnie projektowanie mobilne.

Wyszukiwanie mobilne

Na całym świecie podział na urządzenia jest następujący:

  • 52,64% wyszukiwań jest inicjowanych za pomocą urządzeń mobilnych,

  • 42,75% na komputerach,

  • 4,62% ​​na tablecie.

Konsumenci używają urządzeń mobilnych do:

  • interakcji z marką,

  • czytania treści,

  • otwierania e-maili,

  • angażowania się w media społecznościowe,

  • robienia zakupów.

Użytkownicy oczekują szybkich i łatwych w nawigacji stron internetowych. Dziś jest to wymóg, klienci tego chcą i musi to być. Jeśli interfejs użytkownika mobilnego (UX) jest zły, raczej na pewno możesz zapomnieć o tym, że klient do ciebie wróci.

Fakty mówią same za siebie: Według danych Google 61% użytkowników nie powróci do witryny, z którą mieli problemy z dostępem do urządzeń mobilnych. Ponadto 40% z nich przejdzie następnie na stronę konkurencji.

Konsumenci preferują pojedyncze doświadczenie na wszystkich urządzeniach

Pierwszą zasadą jest pojedyncze doświadczenie na wszystkich urządzeniach. Nie dotyczy to wszystkich aplikacji internetowych, ale ma zastosowanie do witryny typu brand.com jako aplikacji. RWD (Responsive Web Design) lub responsywny projekt strony internetowej oznacza, że ​​nie ma już wymogu zarządzania komputerami i urządzeniami mobilnymi jako osobnymi wersjami obsługi klienta.

Common Sense Advisory podaje, że 87% marek z 25 lub więcej językami oferuje doświadczenie RWD w co najmniej jednym kraju lub regionie, ale tylko 62% oferuje je na wszystkich rynkach. 13% wciąż nie oferuje wsparcia dla małych ekranów. Witryny zapewniające najwyższą jakość obsługi klienta zapewniają spójne wrażenia klientów na wszystkich platformach i szerokościach ekranu.

Dlaczego to ważne?

Jedno doświadczenie na wszystkich urządzeniach ma znaczenie, ponieważ wiele pierwszych wizyt i nowych podróży rozpoczyna się od wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Witryny wyglądające i funkcjonujące jak aplikacje zyskują większe zaangażowanie, a przejście z aplikacji przeglądarki do pobranej aplikacji jest krótszym krokiem. Czołowe marki nie kończą się na rozwoju, na urządzeniach mobilnych, eliminują inne gałęzie kodu i projektowania; nie rozwijają już niczego więcej. Eksperyment na komputerze staje się po prostu rozszerzoną wersją oryginalnego środowiska mobilnego. W tym sensie przenoszą swoje wrażenia mobilne na komputer stacjonarny, stosując projektowanie mobilne Mobile-Forward Design (MFD).

Aplikacje a „Mobile-Forward Design”

Typowy powód pobrania aplikacji dotyczy powtarzających się zadań lub działań, tj. bankowość lub kondycja, ale poza tymi działaniami aplikacje prawdopodobnie nie będą używane.

Raport „US Mobile App” z 2015 roku stwierdza, że ​​liczba użytkowników przeglądarki mobilnej jest dwa razy większa od liczby odbiorców aplikacji. Dlaczego tak się dzieje? Strona mobilna jest łatwiejsza w nawigacji, a użytkownik nie musi przeczesywać zagraconego ekranu głównego, aby ją znaleźć.

Z technicznego punktu widzenia aplikacje nie są tak łatwe do zaktualizowania jak witryny mobilne, co sprawia, że ​​strony mobilne są znacznie tańsze w utrzymaniu. Innym poważnym wyzwaniem, które często jest pomijane, jest poziom marketingu i promocji, który jest wymagany, aby aplikacja uzyskała powszechne zastosowanie, co wymaga znacznych inwestycji w czas i zasoby.

Po tych wszystkich pracach, które doprowadziły do ​​wprowadzenia aplikacji na rynek, przytłaczająca liczba źle zaprojektowanych aplikacji w połączeniu z ograniczoną pojemnością pamięci inteligentnych telefonów oznacza, że ​​użytkownicy pobierają i angażują się tylko w niewielki ułamek tych aplikacji, które go udostępniają.

Zamiast tego można stworzyć aplikację podobną do tej, którą uwielbiają użytkownicy, z naprawdę świetną mobilną stroną. To doskonały sposób na uzyskanie zwrotu i ułatwienie rozwoju organicznego.

Projekt mobilny powinien umożliwiać użytkownikowi łatwą nawigację i konwersję. Użytkownik, który będzie miał świetne doświadczenia, wróci. Gdy nowe funkcje lub aktualizacje staną się dostępne, powracający użytkownicy będą nadal doceniać tak płynny proces.

Wszystko ma związek z doświadczeniem klienta

Utrzymywanie osobnych doświadczeń w przypadku Internetu stacjonarnego i mobilnego również negatywnie wpływa na klienta. Dlaczego? Użytkownicy chcą wymieniać „ekrany” i urządzenia bez zmiany sposobu interakcji z witryną. Trzeba wiec mieć świadomość, że takie same wrażenia klienta to lepsza jakość obsługi klienta.

Oczywiście, istnieją wyspecjalizowane aplikacje, z którymi można się połączyć, gdzie doceniana jest inna wygoda korzystania z komputera. Mogą występować dodatki, które pojawiają się w przeglądarce na komputerze, ale nie powinno to wyglądać nieprzyjemnie. Jeśli ktoś zauważy ofertę lub punkt początkowy na telefonie komórkowym podczas dojeżdżania do pracy, a następnie ponownie wejdzie na stronę, gdy dotrze do komputera, spodziewa się zobaczyć przepływ informacji i wezwanie do działania.

Takie samo doświadczenie na wszystkich rynkach

Klienci mówią różnymi językami, stąd każdego roku ogrom firm na całym świecie zatrudnia wielu profesjonalnych tłumaczy do wsparcia ich projektów. Trzeba więc mieć świadomość, że konsumenci mogą podróżować między krajami w poszukiwaniu pracy, rodziny lub po prostu wyjeżdżają odpocząć bo akurat mają urlop.

Potencjalni klienci mogą pojawiać się w dowolnym kraju, w którym oficjalnym językiem jest jeden z puli 6-7 tysięcy istniejących na świecie oczekując tych samych funkcji i tego samego doświadczenia, nawet jeśli sama treść jest dostosowana i świeża dla tego rynku.

Obecnie prawie 60% wszystkich wyszukiwań w USA jest inicjowanych na urządzeniach mobilnych. Najbardziej wyrafinowane marki nie myślą o projektowaniu mobilnym – myślą tylko o urządzeniach mobilnych. Doświadczenia na komputerach to rozszerzona wersja telefonu komórkowego.

Jeśli witryna mobilna oferuje promocję lub pozwala użytkownikom sortować lub filtrować wyniki, ta sama funkcja musi zostać przeniesiona na pulpit. Użytkownicy nie będą tolerować różnych doświadczeń na różnych platformach, jest to mylące. Ta różnica oczekiwań między tym, co sądzili, że znajdą w witrynie, a tym, co faktycznie napotkali, oznacza, że ​​za każdym razem pozwalacie swoim klientom zawieść. W konsekwencji przejdą do innej witryny.

To samo doświadczenie na wszystkich urządzeniach zapewnia korzyści w postaci niższych kosztów. A to samo doświadczenie na wszystkich rynkach dodaje do tego jeszcze radość klienta, a ta sprawia, że będą nam wierni. Ponadto, gdy wszystkie rynki działają na jednej platformie dostarczania treści i doświadczeń, można szybciej dodawać nowe języki. Łatwiej jest osiągnąć zwrot z inwestycji, potrzeba mniej zasobów, a prędkość nowych treści i nowych funkcji idzie w górę. To z kolei poprawia SEO i zaangażowanie społeczne na rynkach globalnych.

To prosty rachunek, możliwość szybkiego udostępnienia nowych funkcji, kampanii i treści na wszystkich urządzeniach i wszystkich rynkach zapewnia przewagę konkurencyjną globalnym markom.

Czego nam potrzeba, aby być Mobile-Forward Design?

Na początek witryna musi szybko się załadować. Prędkość jest wszystkim. Trzy sekundy to próg dla użytkowników mobilnych, zanim staną się sfrustrowani.

Strategie SEO i pay-per-click (PPC) muszą skupiać się na „Mobile-Forward Design”. Algorytm Google stawia teraz pierwszeństwo stronom mobilnym i kampaniom PPC. Korzystając z opcji kampanii mobilnych, jesteś dobrze widoczny i bardziej atrakcyjny dla odbiorców.

Badania Common Sense Advisory z 2017 roku

Coraz częściej firmy z sektora B2B i B2C zapewniają podobną aplikację dla witryn marek. Ponad 50% wyszukiwań na całym świecie odbywa się na urządzeniach mobilnych. Oczywiście, ludzie, którzy noszą urządzenia kieszonkowe wciąż pobierają aplikacje do obsługi często powtarzających się zadań, tj. sprawdzanie pogody, ale poza tym oczekują, że będą wykonywać funkcje aplikacji za pomocą przeglądarki mobilnej.

Badania Common Sense Advisory pokazały, jak szybko krzywa szans spada na długi ogon języków, a rozmiar rynku staje się coraz mniejszy, gdy marki posuwają się dalej w poszukiwaniu nowych odbiorców.

W przeglądzie najlepszych globalnych stron internetowych CSA Research w 2016 roku z 2657 odwiedzonych stron, tylko 150 publikuje w 25 językach lub więcej. Analizując globalną obecność w Internecie tych firm, stwierdzono znaczące różnice w podejściu między markami, które utknęły w 25, 30 lub 35, w porównaniu do firm, które przechodzą do 45 lub więcej języków. Strony internetowe 11 z 12 marek z ponad 45 językami używały podejścia podobnego do aplikacji.

Obecnie konwergencja globalizacji rynku, adopcja smartfonów oraz rosnąca dojrzałość praktyk cyfrowych i lokalizacyjnych spowodowały, że aplikacje internetowe w aplikacjach stały się głównym nurtem dla zaawansowanych technologicznie i natywnych marek internetowych. Firmy z innych branż również ostatecznie przyjmą te praktyki, ponieważ zespoły cyfrowe uznają możliwość zwiększenia udziału w rynku.

Marki te nie tylko projektują najpierw na małym ekranie, ale również przekazują te same doświadczenia na ekrany komputerów, korzystając z responsywnego projektowania stron internetowych (RWD). W ten sposób użytkownicy mobilni spotykają się z przyjazną dla urządzeń mobilnych witryną internetową, a odwiedzający witrynę powracają do tego samego, znanego im doświadczenia na dużym ekranie. RWD umożliwia spójność i elastyczność w globalnym doświadczeniu klienta.

W projektowaniu mobilnym takie same wrażenia są dostępne nie tylko na wszystkich urządzeniach, ale na wszystkich rynkach krajowych i językowych.

  • Zapewnia to podobne korzyści dla klientów zmieniających kraj lub język,

  • jednocześnie zapewnia korzyści dla marek pod względem kosztów i wydajności.

Kierunek przyszłości?

Dlaczego przeważa konstrukcja mobilna?

Jak podaje Common Sense Advisory w raporcie „Mobile-Forward Design for Global Websites” marki muszą uprościć reakcję na rozprzestrzenianie się kanałów cyfrowych, obsługiwać przeskakiwanie ekranu, użytkownicy zmieniający język, poprawić zwinność i zwolnić zasoby dla Internetu przedmiotów i interfejsów bez ekranu. A wszystko w celu usprawnienia rozwoju i tworzenia treści, zwiększenia spójności, prostoty i znajomości doświadczenia użytkownika.

Projektowanie mobilne ulepsza doświadczenie użytkownika, poprawia zwinność, rozwija prędkość przepływu treści, do tego lokalizacja jest łatwiejsza i pozwala na większy zasięg rynku

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *