Rynek brazylijski

Tłumaczenia to nie tylko przełożenie wyrazów z jednego języka na drugi. Jeśli chcesz skutecznie tłumaczyć, musisz poznać kulturę innych krajów. Im lepiej dopasujesz informację do potrzeb swoich klientów, tym współpraca będzie lepsza.

Innymi słowami, musisz poznać dany język

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad, które pomogą Ci dopasować przekaz do potrzeb mieszkańców Brazylii.
Fakty na temat Brazylii

Ekonomia tego kraju szybko się rozwija. Przewiduje się, że około 2050 roku Brazylia będzie czwartą gospodarką na świecie. To piąte państwo pod względem wielkości i zaludnienia. Jak widzisz, grono odbiorców jest bardzo duże. Prawie 100% ludzi w Brazylii mówi po portugalsku.

Około 82% Brazylijczyków poznaje nowe produkty i marki przez media społecznościowe. Kanał ten jest dobrym rozwiązaniem, jeśli zajmujesz się tłumaczeniami z portugalskiego i chcesz znaleźć nowych klientów. Bądź pewny, że dopasujesz przekaz do potrzeb mieszkańców.

W 2014 roku Brazylia była krajem z przodującą ilością zakupów przez internet. Obecnie internetu używa prawie połowa ludzi, a w 2017 roku, współczynnik ten wzrośnie o kolejne 10 procent. 123 miliony osób korzysta z sieci na komputerach i smartfonach.

Rynkiem brazylijskim warto się zainteresować z jeszcze jednego powodu. Brazylijczycy więcej wydają, niż zarabiają, dlatego wiele firm rozwija swoje strony internetowe w języku portugalskim.

Na co zwrócić uwagę, podczas pracy nad stroną internetową?

W Brazylii unika się koloru fioletowego i czarnego, bo kojarzą się z żałobą.

Gdy wybierasz zdjęcia na stocku, zwróć uwagę na fotografie grupowe. Brazylijczycy nie są społeczeństwem indywidualistów.

Warto zainwestować w zdjęcia rodzinne

Unikaj fotografii osób, które pokazują znak OK, ponieważ jest on postrzegany dwuznacznie.

Jak się komunikować?

Pisz bezpośrednio. Brazylijczycy, tak jak inni mieszkańcy krajów latynoamerykańskich, nie owijają w bawełnę.

Tłumacz w prosty sposób i unikaj idiomów.

Tłumacze, którzy swoje usługi kierują na rynek brazylijski, często sięgają po transkreację.

Więcej faktów na temat Brazylijczyków

Unikaj poganiania – tutaj interesy prowadzi się w spokojny sposób.

Brazylijczycy są wylewni, dlatego możesz się spodziewać skrajnych emocji.

Warto poświęcić czas na poznanie swoich partnerów biznesowych. Bardzo cenne są tu relacje. Zwróć uwagę, by nie chować się za wizerunkiem korporacji. Ludzie robią tu interesy z ludźmi.

Unikaj porównywania Brazylijczyków do Hiszpanów, ponieważ nigdy tak o sobie nie myślą. Ich językiem natywnym jest portugalski.

Dla Brazylijczyków najważniejsze wartości  to rodzina, optymizm, zabawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *