Sposoby komunikacji z klientem

Żyjemy w czasach łatwej i szybkiej komunikacji. Mamy dostęp do nowoczesnych narzędzi, które ułatwiają nam kontakt z osobami na całym świecie. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, telefon był rzadkim widokiem w domu i służył jedynie do telefonowania. Tak na marginesie, w owym czasie nikt nie pomyślałby, że mógłby służyć do czegoś jeszcze.

Jak wcześniej wyglądała komunikacja?

Najczęściej komunikowano się za pomocą tradycyjnej poczty. Ci, którzy pamiętają te czasy przyznają, że przepływ informacji był znacznie wolniejszy. I cóż… Tempo życia również było dużo spokojniejsze, niż dzisiaj.

Gdy pojawiły się pierwsze telefony komórkowe, ludzie podchodzili do nich z dozą nieufności, a nawet ironii. No, bo jak to? Telefon bez kabla? To jakaś kpina? Czy naprawdę działa?
Tak… Działały, ale miały kilka poważnych wad – były za ciężkie i dość pokaźne jak na „przenośne” urządzenia. Poza tym, ich cena była zaporowa. Przeciętny Kowalski nie mógł sobie pozwolić, na taki cud nowoczesnej myśli technologicznej.

Największą popularnością owe „cuda techniki” cieszyły się wśród przedsiębiorców. Mogli prowadzić interesy poza siedzibą i jednocześnie mieć stały kontakt ze swoją firmą. Z czasem telefony bezprzewodowe ewoluowały. Stawały się coraz lżejsze, wyposażone w różnorakie dodatkowe funkcje, z których chętnie korzystamy na co dzień. Dziś wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez dostępu do komórki.

Kolejną rewolucję komunikacyjną przyniosło pojawienie się Internetu. To właśnie on przyczynił się do znacznego ułatwienia i przyspieszenia komunikacji. Wraz z upływem czasu, ta forma komunikacji również zyskała na popularności. Obecnie na całym świecie wysyłane są miliardy takich wiadomości, które w szybki i prosty sposób realizują łączność między ludźmi.

Niemal każdy ma swoje wirtualne konto pocztowe. Jest pomocne na co dzień, w pracy – do kontaktów z klientami, w domu, aby nie stracić więzi ze znajomymi i rodziną.
Na pewno i Ty często korzystasz z obu tych sposobów komunikacji. Mając w ręku tak dobre narzędzia, jesteś w stanie szybko i sprawnie działać. Dotyczy to również sytuacji, w której masz zamiar zlecić tłumaczenie materiałów firmowych wybranemu wcześniej dostawcy.

O tym, jak wybrać najlepsze biuro tłumaczeń dla firmy, była mowa w poprzednich artykułach. Kiedy już masz zaufanego tłumacza, możesz śmiało zlecać tłumaczenie firmowych dokumentów.

Mam dokumenty do tłumaczenia – od czego zacząć?

Pewnie się zastanawiasz, jaka forma kontaktu z biurem będzie najwłaściwsza i dlaczego? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się pomocne. Od czego zacząć? Hmm… Odpowiedź jest prosta. Najlepiej od początku.

Masz do przetłumaczenia ważny dokument. Co robisz najpierw? Na pewno spróbujesz oszacować koszty, które będziesz musiał ponieść. Kolejnym krokiem jest kontakt z biurem tłumaczeń. Najlepszą drogą będzie wysłanie e-maila. W kilku słowach nakreślisz tematykę, poziom trudności, dodatkowe usługi, jakie chcesz zamówić oraz prześlesz pliki z treścią wybranych dokumentów.

W przeciągu godziny (takie mamy standardy w naszej firmie) jeden z naszych pracowników skontaktuje się z Tobą, by ustalić dogodny termin realizacji zlecenia. Dodatkowo, jeżeli będzie to specjalistyczny tekst, możesz zostać poproszony o przesłanie glosariusza.

Czym jest glosariusz?

To rodzaj słownika – najczęściej w postaci tabeli, zawierający najtrudniejsze, kłopotliwe do przetłumaczenia słowa, które mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia wyjściowego tekstu.

Jeżeli sytuacja będzie tego wymagała, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą, aby wyjaśnić ewentualne wątpliwości bądź nieścisłości w tekście, które może zgłosić tłumacz pracujący nad Twoim zleceniem.

Lepszy e-mail czy telefon?

Odpowiedź na to pytanie zależy od tego, co chcesz wyjaśnić. Jeśli potrzebujesz natychmiastowej odpowiedzi, najlepszy będzie kontakt telefoniczny. Dobrze, gdy bezpośrednio skontaktujesz się  z kierownikiem projektu, który sprawuje opiekę nad prawidłową realizacją Twojego zlecenia. On wyjaśni Twoje wątpliwości.

E- mail sprawdza się, gdy forma pisemna jest ważna pod względem merytorycznym – na przykład potrzeba pisemnego wyjaśnienia jakiegoś terminu lub cytatu, dla określenia kontekstu występowania danego terminu.

Komunikacja za pomocą poczty elektronicznej jest cenna, także pod względem praktycznym – dzięki temu można będzie śledzić przebieg korespondencji – w razie potrzeby wrócić do treści przekazanych nam przez klienta.

Musisz pamiętać, że tłumaczenie to proces oparty na komunikacji – tylko dzięki współpracy klienta z biurem tłumaczeń można osiągnąć efekt zadowalający dla obu stron. Informacja jest podstawą wysokiej jakości produktu, dlatego zachęcamy do nawiązania kontaktu z nami w każdej chwili – przez e-mail lub telefonicznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *