Tym tłumaczom nie zabraknie pracy!

Najbardziej pożądanymi tłumaczami w 2018 roku będą… specjaliści od chińskiego! To żadna tajemna wiedza. Branża już od jakiegoś czasu zdaje sobie sprawę, że język ten to żyła złota. Świat biznesu, marketingowcy, podróżnicy, a także zwykli ludzie zwrócili swoje spojrzenie w kierunku Państwa Środka. To oznacza więcej osób zainteresowanych tym miejscem na mapie Azji, co ma swoje przełożenie na ilość różnych relacji na linii Chiny – reszta świata. Wystarczy tylko przytoczyć dane Ethnologue z 2017 roku, z których wynika, że jest to pierwszy język dla 1 281 mln osób. Ponadto, dla 194 mln jest tym drugim językiem. Dorzucając do tego fakt, że ¼ użytkowników Internetu posługuje się chińskim, mamy ogromny rynek. A jeśli chcesz się na nim znaleźć i nawiązać kontakt z ludźmi, musisz mówić w ich języku. I tu zaczyna się rola tłumaczy. Jedno jest pewne, w najbliższym czasie specjalistom od chińskiego nie zabraknie pracy.

Poszukujesz świetnego tłumacza do projektu z jednym z najbardziej popularnych języków świata? Zależy ci na prawdziwym profesjonaliście, który zna się na rzeczy i swoim nazwiskiem gwarantuje jakość pracy? Takiego eksperta możesz szukać na wiele sposobów. Najprostszą i zarazem najpewniejszą drogą do dotarcia do takiej osoby jest nawiązanie kontaktu z renomowanym biurem tłumaczeń. Wypróbuj Biuro Tłumaczeń SuperTłumacz!

Nie wszyscy mówią po angielsku!

Jeśli chodzi o dziesięć najczęściej używanych języków świata, liczby różnią się znacznie między źródłami. Według Ethnologue, chiński (wraz ze wszystkimi swoimi odmianami – mandaryński jest najczęściej używany, ma ponad 850 mln użytkowników) jest zdecydowanie najbardziej używanym językiem na świecie z 1,28 mld osób. Patrząc na te dane z szerszej perspektywy to ok. 16% światowej populacji.

Powszechnie używany w Ameryce Południowej, a także w Hiszpanii, hiszpański jest drugim najczęściej używanym językiem naszej planety, z sumą 437 mln użytkowników ojczystych. Angielski ma 372 mln użytkowników, a arabski 295 mln (trzeba mieć na uwadze, że obejmuje on 19 różnych wariantów, z których najbardziej znana jest egipski arabski – 64,5 mln, a następnie algierski arabski – 29,3 mln osób).

  • chiński – 1,284 mln,

  • hiszpański – 437 mln,

  • angielski – 372 mln,

  • arabski – 295 mln,

  • hindi – 260 mln,

  • bengalski – 242 mln,

  • portugalski – 219 mln,

  • rosyjski – 154 mln,

  • japoński – 128 mln,

  • lahnda – 119 mln.

W świecie angielszczyzny

Najwcześniejsze formy angielskiego związane były z najeźdźcami, którzy pojawili się w Wielkiej Brytanii – począwszy od germańskich plemion, Celtów, Wikingów aż po Normanów. Dalej na cały świat rozprzestrzenił się poprzez podboje, handel i różne interakcje.

Dzisiaj angielski jest niekwestionowanym językiem międzynarodowego biznesu. Posługują się nim osoby w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Nigerii czy Australii.

Postępująca z zawrotną prędkością globalizacja i potęga mediów amerykańskich i brytyjskich sprawiają, że angielski wciąż utrzymuje popularność. WorldAtlas podaje, że obecnie ok. 1,39 mld ludzi się nim posługuje.

Wybór tego właściwego tłumacza to poważna sprawa. Przekład to nie tylko przetłumaczenie słowo w słowo tekstu źródłowego, ale swego rodzaju przetransportowanie głównych myśli, idei i przekazu tak, aby klient z innego kraju i odmiennej kultury mógł wszystko prawidło odebrać. Jak znaleźć właściwego specjalistę? Najprościej skontaktować się z renomowanym biurem tłumaczeń.

Próbując nawiązać kontakt w sieci

Chcesz dziś być w grze i mieć szanse konkurować z innymi? Nie może zabraknąć cię w sieci! Świat wirtualny to potężny rynek, wielu wyzwań i wielu możliwości. Obecność tu pomaga rozwinąć się, rozrzucić szerzej sieci, wzmocnić markę, zwiększyć sprzedaż. I to w dowolnym miejscu na świecie!

Największym plusem bycia w Internecie jest to, że tak naprawdę nie ma ograniczeń w docieraniu do nowych odbiorców i próbowaniu nawiązania z nimi komunikacji. Możesz założyć firmową stronę lub/i bloga, działać w mediach społecznościowych, pojawić się na YouTube. Problem pojawia się wtedy, gdy trzeba skierować do użytkowników sieci jakiś „komunikat” – tylko w jakim języku to zrobić?

Choć angielski uchodzi za światowy lingua franca nie wszyscy mieszkańcy naszej planety posługują się tym językiem. Jak podają badania:

  • 3 na 4 użytkowników Internetu z Ameryki Południowej, Europy i Azji woli kupować produkty w swoim ojczystym języku.

  • Ponad 50% internautów informacje w ich własnym języku są ważniejsze niż cena przy zakupie.

10 najpotężniejszych języków sieci

Internet World Stats wymienia dziesięć najpopularniejszych języków w Internecie. Wśród najczęściej używanych języków online są: oczywiście angielski, chiński, hiszpański, arabski, portugalski, indonezyjski, japoński, rosyjski, francuski i niemiecki.

Który z nich wybrać? Wszystko zależy oczywiście od możliwości biznesowych, których szukasz. Niektóre języki zapewniają dostęp do dużej liczby użytkowników, podczas gdy inne pozwalają na angażowanie mniejszej liczby osób, ale z potencjalnie większą siłą nabywczą. W przypadku takich języków, jak np. arabski niezbędna jest lokalizacja. A ze względu na fakt, że jest to trudne i czasochłonne zajęcie wiąże się z większymi kosztami, które od razu powinny być przez ciebie wliczone w budżet projektu.

W świecie internetowych gigantów

Za wielkim murem, czyli chiński uproszczony

Chiński jest częścią chińsko-tybetańskiej rodziny językowej, która rozciąga się na znaczną część Azji. Poza Chinami na dużą skalę używa się go na Tajwanie, w Singapurze i Malezji. Składa się z wielu dialektów.

Chiński uproszczony został stworzony przez rządową inicjatywę w latach 50., a wszystko po to, aby Chińczykom ułatwić jego naukę.

Na pewno zauważyliście, że bardzo często słyszy się, że o „chińskim” mówi się jako o jednym języku. Tak naprawdę jest to ogromna grupa powiązanych języków, z których chiński mandaryński jest zdecydowanie największy. Zresztą mandaryński to język urzędowy w Chińskiej Republice Ludowej, Republice Chińskiej (Tajwanie) i Singapurze.

  • Według różnych statystyk 1 na 5 lub 1 na 4 użytkowników Internetu mówi po chińsku. W ten sposób jest to jeden z najbardziej popularnych i zarazem najpotężniejszych języków w sieci.

  • Gospodarka napędzana przez 1,3 mld osób!

  • Aktualnie mówi się o ok. 770 mln internautów.

  • Eksperci podkreślają, że Chiny w tym roku staną się największym rynkiem e-commerce na świecie.

Jeśli szukasz możliwości inwestycji, to jest znakomity kierunek. Potrzebujesz tylko świetnego tłumacza, który pomoże nawiązać kontakt z Chińczykami. Skonsultuj swój projekt z renomowanym biurem tłumaczeń, które sprawnie pomoże skontaktować cię z najlepszym specjalistą w twojej branży.

Ognisty hiszpański

Język znany obecnie jako hiszpański pochodzi z regionu Kastylii w Hiszpanii. Z tego powodu jest czasem określany jako kastylijski. Za sprawą hiszpańskich odkrywców i konkwistadorów rozprzestrzenił się na cały świat. Obecnie używany jest w całej Ameryce Południowej i Środkowej oraz na Karaibach. Ma także swoich użytkowników w południowo-wschodniej części Azji, a nawet na kontynencie afrykańskim.

Warto wspomnieć o tym, że jest drugim najbardziej powszechnym językiem na terenie w Stanów Zjednoczonych – mieszka tam aż 40 mln rodowitych użytkowników. W ten sposób To sprawia, że USA, zaraz po Meksyku, są jednym z największych krajów hiszpańskojęzycznych na naszej planecie!

  • Rynek tworzony przez ok. 500 mln osób. Trzeba jednak pamiętać, że istnieje spora różnica pomiędzy hiszpańskim z Hiszpanii, a tym z Meksyku czy Peru. Niezbędna jest tu lokalizacja dla danego miejsca, aby informacje były proste i jasne dla potencjalnego odbiorcy.

Salam alejkum czy Alejkum salam, czyli arabski

Arabski jest częścią języków semickich, które ukształtowały się na Półwyspie Arabskim. Nomadzkie plemiona przenosząc się z jednego regionu do drugiego ułatwiły jego rozprzestrzenienie się.

Mamy tu dość podobną sytuację, jak z chińskim. Jest tak odmienny w swoich dialektach, że tak naprawdę mamy tu do czynienia z pewną liczbą języków, dla wygody pogrupowanych jako jeden.

Współczesny język arabski, zwany w angielskim Modern Standard Arabic, to przede wszystkim forma pisemna, ściśle związana z klasycznym arabskim Koranem. Formy mówione są jednak bardzo różne.

  • Około 46 mln osób szuka informacji w Iternecie wyłącznie w języku arabskim.

  • W 28 krajach w tym języku mówi 280 mln osób.

  • Aktualnie ok. 2% informacji w sieci krąży w języku arabskim.

  • Eksperci szacują, że do 2020 roku rynek e-commerce osiągnie 20 mld USD.

Bliski Wschód ma duży potencjał dla przedsiębiorstw. Warto tu inwestować, aby być krok przed konkurencją. Nie można jednak niczego tu osiągnąć, nawet pojawić się na tym rynku, bez pomocy tłumacza, który już na wczesnym etapie wesprze pomocą w tłumaczeniu i lokalizacji tekstów umów i formalnych dokumentów. Szukasz właściwego eksperta? Poproś o pomoc renomowane biuro tłumaczeń.

Portugalski w odmianie brazylijskiej

Swój terytorialny zasięg zawdzięcza kolonialnej przeszłości. Począwszy od XV wieku portugalscy kupcy, odkrywcy i zdobywcy rozpowszechnili swój język w Afryce, Azji i w obu częściach Ameryk. Skolonizowane kraje z czasem rozwinęły własne kultury, które niesamowicie wpłynęły na kształt języka.

Obecnie portugalski jest używany przez 219 mln ojczystych użytkowników w krajach tj.: Brazylia, Goa, Angola, Mozambik, Zielony Przylądek, Gwinea Bisseau, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca czy Makau.

  • Brazylia to największy rynek internetowy w Ameryce Łacińskiej.

  • Aktualnie ok. 140 mln internautów.

  • Do 2021 roku ten kraj osiągnie wskaźnik penetracji Internetu na poziomie 61%.

Orientalny indonezyjski – malajski

Podobno wywodzi się z dzikiej wyspy Borneo. Malajski uważany jest za język austronezyjski, występujący głównie w południowo-wschodniej Azji i regionie Pacyfiku.

  • Jedyny oficjalnie uznany język i używany w administracji, handlu i mediach.

  • Ponad 150 mln użytkowników Internetu.

  • Fani You Tube’a i Facebooka

  • Rynek e-commerce w Indonezji osiągnął w 2016 roku 5,6 mld USD.

W świecie Samurajów – japoński

Prawie wszystkie z 130 mln rodzimych użytkowników języka japońskiego mieszka w Japonii Japończycy mają dwa odrębne systemy pisma – hiraganę i katakanę, a także szeroko wykorzystują chińskie znaki Kanji.

Największe grupy osób mówiące po japońsku, które mieszkają poza Japonią, można znaleźć w Stanach Zjednoczonych, na Filipinach i w Brazylii.

  • 109 mln użytkowników online.

  • 77 mln kupujących online w 2015 roku.

  • Sprzedaż e-commerce w handlu detalicznym stale rośnie.

  • Lubią zakupy za pomocą smartfonów.

  • Chętnie kupują produkty zachodnie.

Pod względem zwrotu z inwestycji tłumaczenie na język japoński jest z pewnością jednym z najbardziej opłacalnym. Jeśli masz pomysł, jak wykorzystać siłę użytkowników tego języka – znajdź tłumacza, który pomoże ci wejść twoim produktom lub usługom na tamtejszy rynek. Szukając właściwego eksperta porozmawiaj z renomowanym biurem tłumaczeń.

Język Dostojewskiego, Czechowa i Puszkina, czyli rosyjski

Powstał z prasłowiańskiego. Należy do grupy języków wschodniosłowiańskich. Obszarowo obejmuje Europę Wschodnią i Azję Północną.

Alfabet zapisywany jest grożdżonką, którą wprowadził Piotr Wielki (uproszczona wersja cyrylicy), nieco zmodyfikowaną w 1918 roku w celu ułatwienia nauki.

  • Jest językiem urzędowym w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i Kirgistanie.

  • Powszechnie używany w Europie Wschodniej.

  • Z jego pomocą można dotrzeć również do odbiorców z Estonii, Łotwy, Litwy, Mołdawii, Ukrainy, Armenii, Bułgarii, Finlandii i Gruzji.

  • Około 109 mln internautów mówi po rosyjsku.

  • 30 mln osób robi zakupy online.

  • Kwitnie tu rynek e-commerce.

Bonjour! Czyli francuski wśród gigantów

Francuski jest językiem romańskim, ale przez stulecia był pod silnym wpływem języków celtyckich i germańskich. W rzeczywistości pochodzi od Franków, zbioru plemion z okresu średniowiecza, którego język, frankijski, był germański, a nie romański.

Język Franków jest wymarły, ale uważa się, że przyczynił się do ukształtowania słownictwa współczesnego francuskiego. Z kolei francuski wpłynął na słowa z języka angielskiego.

  • Dzięki niemu możesz dotrzeć do potencjalnych klientów nie tylko we Francji, ale i niektórych częściach Kanady, Monako, Belgii, Szwajcarii, Luksemburgu i części Karaibów.

  • Wszystkie te francuskojęzyczne kraje odnotowały stały wzrost na lokalnych rynkach e-commerce.

  • Kraje francuskojęzyczne to także kraje afrykańskie z rosnącymi gospodarkami, tj.: Ruanda, Wybrzeże Kości Słoniowej i Demokratyczna Republika Konga.

  • 36 mln francuskich internautów dokonuje zakupów online.

Język handlowców? Deutsche Sprache 

Wywodzi się z grupy zachodniej rodziny języków germańskich. Tak naprawdę jest to grupa kilku języków zachodniogermańskich określanych jako języki niemieckie.

Standardowy niemiecki opiera się na Biblii Marcina Lutra.

  • 100 mln użytkowników online.

  • 5,6% najczęściej odwiedzanych stron w sieci jest w języku niemieckim.

  • Językiem niemieckim jako językiem urzędowym posługują się: Niemcy, Austria, Luksemburg, Szwajcaria i Belgia.

  • Niemiecki rynek e-commerce ma najszybszy wzrost w Europie.

Dziś już faktem jest, że obecność w Internecie to być lub nie być dla wielu branż. Jeśli chcesz wejść na globalny rynek nie możesz o tym zapomnieć. Do realizacji twojego projektu niezbędny będzie profesjonalny tłumacz, z którego pomocą dotrzeć do klientów z różnych miejsc i kultur. Jak tylko znaleźć i wybrać najlepszego specjalistę? Skontaktuj się z renomowanym biurem tłumaczeń.

Najbardziej wpływowy język

Co sprawia, że dany język określany jest jako wpływowy? Ilość użytkowników? A może oddziaływanie na ekonomię?

Angielski od pewnego czasu jest postrzegany jako „język międzynarodowy”, a wiele osób podkreśla znaczenie uczenia się mandaryńskiego w dobie boomu na Chiny.

Ale według jednej z grup naukowców, w tym kognitywisty i językoznawcy Steven’a Pinkera, to czy dany język jest wpływowy, zależy od tego, jak potrafi łączyć się z innymi językami.

Angielski nadal jest królem

Badania globalnej sieci językowej pokazuje jedną ważną rzecz, to angielski pozostaje najpopularniejszym językiem na świecie. Dlaczego tak się dzieje? Choć w tym języku nie istniała jednak żadna globalna sieć, ale za to znaleziono trzy zestawy mniejszych sieci na całym świecie, połączone językami, które miały wpływ historyczny i kolonialny, tj.: francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, portugalski i chiński. Potwierdza się więc tu teoria Pinkera.

Izolacja językowa?

Jeśli język chiński jest najczęściej używanym językiem na świecie, dlaczego uważany jest za ten, który się izoluje? Odpowiedź jest taka, że ​​chociaż w Internecie jest więcej Chińczyków niż jakakolwiek inna narodowość na Ziemi, to przede wszystkim używają stron internetowych stworzonych przez Chińczyków dla Chińczyków, co powoduje swoistą lingwistyczną izolację.

Chcesz zainwestować w tłumaczenie strony internetowej w jednym z najbardziej popularnych języków? Szukasz specjalisty w twojej dziedzinie, który błyskotliwie posługuje się określonym językiem? Zajrzyj do renomowanego biura tłumaczeń i nawiąż współpracę z ekspertem, który pomoże ci trafić do odpowiednich klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *