Bardzo często w ręce tłumaczy-freelancerów czy biura tłumaczeń trafiają materiały wcześniej przygotowane przez osoby wykonujące zawód copywritera. Czasem jest to content marketing czy teksty do pozycjonowania stron internetowych, a czasem są to najwyższej klasy merytoryczne materiały czy różnego rodzaju treści marketingowe. Większość tych tekstów ma wspólny mianownik: ich celem jest wywołanie ściśle określonej reakcji u odbiorcy docelowego. Sprawdzamy dziś na czym polega praca copywritera i jak nim zostać?
Słownik Języka Polskiego PWN podaje nam, że copywriter jest to „osoba przygotowująca teksty reklam i ogłoszeń”i. Do powyższej definicji warto dodać jeszcze, iż osoba pracująca jako taki specjalista odznacza się lekkim piórem i posiada umiejętność wpływania na czytelnika tak, aby poprzez przygotowaną treść „popchnąć” go do określonego działania. Najlepszych copywriterów charakteryzuje to, że są zarówno sprawnymi pisarzami, wnikliwymi badaczami, jak i dobrymi psychologami i sprzedawcami. Pierwszym na świecie copywriterem pracującym w pełnym wymiarze godzin był Amerykanin, John Emory Powers (1837–1919)ii.
Czytaj również:
Chcesz zostać copywriterem? Steve Jobs ma dla Ciebie radę: „gdyby dzisiejszy dzień był ostatnim dniem mojego życia, czy chciałbym w nim robić to, co zamierzam dziś robić?”. Z kolei Albert Einstein przypominał zawsze: „najpierw postaraj się być wartościowym człowiekiem, sukces nadejdzie sam”. Na początku powinieneś być szczery sam ze sobą. Postaw sobie kilka pytań: czy copywriting to coś dla Ciebie? Czy lubisz pisać teksty sprzedażowe, reklamowe, marketingowe? Czy masz lekkie pióro? Kluczowe są tu Twoje predyspozycje, ale również nabycie niezbędnych umiejętności oraz wiedza. Warto zdać sobie sprawę z tego, że dobry copywriter to ktoś, kto nie tylko jest sprawnym pisarzem, ale ma również wiedzę o technikach sprzedaży i zna się choć trochę na psychologii.
Jak możesz zostać copywriterem? Kilka wskazówek dla kogoś, kto myśli o tym, aby zarabiać na pisaniu tekstów.
Copywriting i praca copywritera obejmuje współcześnie najróżniejsze treści. Oczywiście praca takiego specjalisty ma bardzo duże znaczenie dla marketingu. Osoby wykonujące ten zawód tworzą slogany, precle, content dla serwisów internetowych, zajmują się również przygotowywaniem newsletterów, ale i artykułów, które mają przemycić w nagłówku czy w treści tekstu reklamę jakiegoś produktu czy usługi. Oczywiście podstawa sukcesu copywritera to wiedza z zakresu marketingu, reklamy, ale i psychologii. Dopiero mając wszystkie te „narzędzia” copywriter jest w stanie napisać taki tekst, który wywrze ściśle określone emocje na Twoim odbiorcy czy czytelniku. Jeżeli uda mu się to, możesz być pewnym, że zrealizujesz swój plan i osiągniesz to, co zamierzałeś. Myśląc o skutecznym marketingu, dotrzyj do specjalisty, który potrafi wpływać słowami na drugiego człowieka. Współpraca z kompetentnym fachowcem to zawsze wygrana dla Ciebie. Jak to powiedział Leo Burnett: „kiedy sięgasz do gwiazd, być może nie dotkniesz żadnej z nich, ale na pewno nie skończysz z garściami pełnymi błota”.
Republika Federalna Niemiec – jeden kraj, jeden język? Niemcy często postrzegane są jako kraj
Czy wiesz, że ponad połowa CV nigdy nie trafia do rąk pracodawcy? Dlaczego? Najczęściej
Każde tłumaczenie powinno być po prostu dobre. Wie o tym każdy, kto choć raz
Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od poniedziałku do piątku od 7:00 do 19:00
Copyright © 2008-2025 SUPERTŁUMACZ®
Zastanawiasz się czy tłumaczymy teksty z Twojej branży lub na niszowy język? Skontaktuj się z nami! Pracujemy od poniedziałku do piątku od 07:00 do 19:00.