Słownik Języka Polskiego PWN podaje nam, że copywriter jest to „osoba przygotowująca teksty reklam i ogłoszeń”i.

Do powyższej definicji warto dodać jeszcze, iż osoba pracująca jako taki specjalista odznacza się lekkim piórem i posiada umiejętność wpływania na czytelnika tak, aby poprzez przygotowaną treść „popchnąć” go do określonego działania.

Najlepszych copywriterów charakteryzuje to, że są zarówno sprawnymi pisarzami, wnikliwymi badaczami, jak i dobrymi psychologami i sprzedawcami.

Pierwszym na świecie copywriterem pracującym w pełnym wymiarze godzin był Amerykanin, John Emory Powers (1837–1919)ii.

i Słownik Języka Polskiego PWN, hasło „copywriter”, https://sjp.pwn.pl/slowniki/copywriter.html, aktualizacja z dnia 17.01.2020.

ii Wikipedia, hasło: John Emory Powers, https://en.wikipedia.org/wiki/John_Emory_Powers, aktualizacja z dnia 16.01.2020.

[Ocen: 1 Średnia: 5]