Trendy w Internecie, których nie możesz przegapić

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i sprzedajesz przez internet, powinieneś zwrócić uwagę na rozwijające się rynki. W tym aspekcie warto przybliżyć usługę tłumaczeń, która pozwala na pozyskanie klientów także z innych państw.

Rynek w krajach rozwiniętych osiągnął szczególny punkt – popyt jest mniejszy od podaży, dlatego firmy muszą ze sobą intensywnie konkurować. Promocja w polskim internecie jest wyjątkowo trudna i droga, a do tego nie gwarantuje szybkiego osiągnięcia sukcesu – rynek został nasycony.

Z tego powodu duże firmy myślą o takich kierunkach, jak Chiny, Indie czy Brazylia lub kraje Ameryki Południowej. Tam ludzie dopiero zaczynają się „dorabiać” i mają coraz większe potrzeby. To dlatego, Samsung czy LG tworzą nowe modele smartfonów w pierwszej kolejności dostosowane do oczekiwań mieszkańców tych krajów. Do Polski trafiają one na końcu.

Najlepszym sposobem na dotarcie do tych odbiorców, jest skorzystanie z profesjonalnych tłumaczeń.

Oto 7 najważniejszych trendów, których poznanie pomoże Ci w rozwinięciu swojej firmy:

1.  Rynki rozwijające się to przyszłość światowego handlu.

W 2012 roku, z internetu korzystało aż 2,4 miliarda ludzi na całym świecie. Wzrost jest coraz mniejszy i wyniósł 8 procent, w stosunku do poprzedniego roku. Większość osób, które dopiero zaczęły swoją przygodę z internetem, pochodzi z krajów rozwijających się. Jeśli szukasz wzrostu w swojej firmie, warto się na nich skupić.

2. Poznaj listę krajów, w których wzrost ilości osób korzystających z sieci jest największy.

Możesz się zdziwić:

• Chiny
• Indie
• Indonezja
• Iran
• Rosja
• Nigeria
• Filipiny
• Brazylia
• Meksyk
• USA
• Argentyna
• Egipt
• Kolumbia
• Turcja
• Wietnam

Największy wzrost zaobserwowano w Iranie, Indonezji i Argentynie.

3. W krajach rozwijających się, tempo wzrostu znaczenia internetu będzie bardzo duże.

W Indiach z internetu korzysta jedynie 11 procent ludności, w Indonezji – 23 procent, a w Nigerii – 30 procent.

4. Większość najlepszych i najczęściej odwiedzanych stron powstała w USA, ale nie pochodzi stamtąd przeważająca ilość odbiorców.

Ze Stanów Zjednoczonych wywodzą się takie portale, jak Facebook, Google czy Twitter. Około 81 procent internautów wizytujących te strony, pochodzi z innych krajów. Są też portale, które praktycznie nie są odwiedzane przez Amerykanów. Jaki płynie z tego wniosek? Aby trafić w potrzeby klientów, warto tworzyć strony nie tylko w języku angielskim.

5. Miliardy ludzi korzysta z internetu na smartfonach i tabletach.

Dotyczy to zwłaszcza krajów rozwijających się.

Około 1,5 miliarda osób korzysta dziś z internetu na smartfonach. To rynek, który rośnie znacznie szybciej od tradycyjnego sposobu użytkowania sieci – wzrost wyniósł aż 31 procent.

Jeśli szukasz pomysłu na rozwój swojego biznesu, dobrym rozwiązaniem może być stworzenie aplikacji lub strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Dostęp do internetu na smartfonie ma miejsce przede wszystkim w Indiach, Rosji, Indonezji i Meksyku. Pamiętaj, że w tych krajach wiele osób nie stać na tradycyjny komputer, stąd tak powszechny jest smartfon.

6. Ruch mobilny jest coraz większy.

Ceny internetu mobilnego są znacznie niższe, niż kilka lat temu. W 2008 roku ruch mobilny stanowił jedynie 1%. W 2013 roku, było to aż 15 procent. W Chinach i Korei Południowej taki sposób korzystania z sieci jest popularniejszy, niż standardowy. Pomyśl, jak możesz trafić do klientów, którzy przeglądają internet za pomocą smartfona? Jednym z rozwiązań jest stworzenie responsywnej strony internetowej, która dopasuje się do ekranu użytkownika.

7. Ogromny wpływ na internet ma emigracja.

Emigranci coraz częściej otrzymują intratne stanowiska pracy – w największych amerykańskich przedsiębiorstwach około 40 procent zatrudnionych osób to zdolni imigranci. Wpływa to pozytywnie na tempo rozwoju biznesu, bo przybysze są doskonale wykształceni i mają większą motywację do pracy od rdzennych mieszkańców. Podobnie jest w innych krajach, na przykład w Anglii, gdzie największą grupą emigrantów są Polacy.

Z tego powodu, strony internetowe stają się jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb osób z innych państw.

Jak wykorzystać te trendy?

Internet daje dziś ogromne możliwości – kraje rozwijające się nie muszą być traktowane jako producenci taniego towaru, który można łatwo sprzedać w Polsce. Ich mieszkańcy są bardzo dużą grupą docelową i jeśli stworzysz odpowiednią strategię promocji, będziesz mógł sprzedawać im towaru lub usługi na ogromną skalę. Podstawą działania jest profesjonalnie przetłumaczona strona internetowa, która stanie się twoim oknem na świat.

Ludzie w krajach rozwijających się mają często mniejszy dostęp do edukacji, co dotyczy także języków. Jeśli chcesz się skontaktować z klientami detalicznymi w Indiach czy Brazylii, konieczne jest fachowe przetłumaczenie wszystkich materiałów.

Odległość nie jest dziś ograniczeniem. Firmy, które świadczą usługi kurierskie, oferują znacznie niższe ceny, nawet dla przesyłek za granicę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *