Czy każde biuro tłumaczeń posiada stronę internetową?

Internet z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w życiu Polaków i śmiało możemy już dziś powiedzieć, że jest jednym z najpowszechniejszych mediów. Jego popularność jest na tyle widoczna, że pozostałe media, jak prasa, telewizja, czy radio coraz bardziej odsuwają się w cień.  W obliczu takich faktów, zaskakujący może być wykazany przez Forbes raport w świetle którego, choć 90 % spośród małych i średnich firm w Polsce korzysta z internetu, to stronę internetową posiada zaledwie połowa z nich. Wynika z tego, że w dalszym ciągu znaczna część firm nie zdaje sobie sprawę, jaką korzyść może im przynieść posiadanie własnej strony internetowej.
Według Piotra Zalewskiego, reprezentującego firmę Google jest to w pewnym stopniu problem i wyzwanie, z którym muszą zmierzyć się Polacy. Najwyższa pora aby Polacy uświadomili sobie, że żyjemy w globalnej wiosce, w której internet jest naszym oknem na świat.
Dlaczego, więc niektóre firmy rezygnują z tego rodzaju promocji? Odpowiedzi są różne. Jedni twierdzą, że w związku z profilem swojej firmy nie posiadają takiej potrzeby, lub nie oferują usług i nie sprzedają produktów, które byłyby pożądanymi przez użytkowników internetu. Jest to oczywiście błędne i szkodliwe dla rozwoju działalności myślenie, ponieważ gdyby przyjrzeć się bliżej potrzebom Polaków to można dojść do wniosku, że w internecie obecnie szuka się tak naprawdę wszystkiego. Niektórzy właściciele firm rezygnują z tej formy promocji, ponieważ wydaje im się, że stworzenie strony lub reklama w internecie jest za skomplikowana.
Jeśli jednak posiądą wiedzę na ten temat i zaczną ją w umiejętny sposób wykorzystywać z czasem dojdą do wniosku, że nie wyobrażają sobie jak miałaby prosperować ich działalność bez  tego rodzaju udogodnienia.  Zastój w rozwoju wynika też w pewnym sensie z braku wiary w swoje możliwości. Przedsiębiorcom wydaje się, że ich firmy są zbyt małe by mieć szansę na pozyskanie klientów z zagranicznych rynków. Czasem barierą są też ograniczenia językowe, o których oczywiście nie należy zapominać.
Doskonałym przykładem, która swoją potęgę zbudowała na działalności internetowej, jest serwis turystyczny eSKY, który został założony w 2004 roku, jako niewielki punkt sprzedaży biletów lotniczych w Katowicach, który zatrudniał wtedy zaledwie cztery osoby. Dziś to prężnie działająca firma, zatrudniająca 340 pracowników nie tylko z Polski, ale także z Bułgarii, Rumunii i Brazylii.
Czy właściciele biur tłumaczeń chętnie inwestują w strony internetowe?
A jak sprawa wygląda w przypadku biur tłumaczeń? Czy strona internetowa w ich przypadku jest potrzebna? Choć nie przeprowadzono dokładnych badań na ten temat, to jednak analizując internet możemy śmiało stwierdzić, że ze świadomością właścicieli biur tłumaczeń w tym zakresie jest całkiem nieźle.
Niektórzy początkujący właściciele biur tłumaczeń, dopiero raczkujący w branży często stają przed dylematem, czy założenie strony internetowej na początek jest opłacalne, zwłaszcza, że wiąże się to z pewną inwestycją. Wielu z nich odrzuca jednak tego typu obawy, wychodząc z założenia, że po pewnym czasie oczywiście może się to zwrócić.
Jakie są korzyści dla biura tłumaczeń?
W chwilach słabości dobrze uprzytomnić sobie, że internet stanowi w tej chwili największe i najczęściej używane źródło wiedzy, a zatem każda firma, która chce się rozwijać się na skalę krajową lub zagraniczną powinna posiadać swoją stronę internetową. Doskonale zdają sobie z tego sprawę właściciele biur tłumaczeń, dla których jest to bardzo dobry sposób na proste i szybkie dotarcie do potencjalnego klienta, a także  równoczesną możliwość wyjścia poza rynek miejscowy i poszerzenie tym samym grona odbiorców.
Własna strona internetowa stanowi inwestycję, która w umiejętny sposób pokierowana może bardzo dobrze się sprawdzić. Oczywiście właściciele biur wiedzą, że samo posiadanie strony, nie sprawi, że jak sprawą magicznej różdżki liczba klientów trzykrotnie wzrośnie. Zakładając stronę internetową, trzeba mieć również na względzie konieczność jej pozycjonowania, która niestety także wiąże się z dodatkowymi nakładami finansowymi. Jednak pozycjonowanie to naprawdę opłacalny zabieg. Żadna forma reklamy, obojętnie ile wizytówek byśmy nie rozdali, nie przyniesie nam takiego efektu jak pozycjonowanie.
Można się tego podjąć samemu, jednak bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi może być trudno, dlatego najlepiej    skorzystać z usług firmy, która nas odpowiednio zareklamuje i „wypozycjonuje”. Pozycjonowanie jest efektywne dopiero wtedy, gdy strona biura tłumaczeń zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarce google, o które oczywiście trzeba trochę powalczyć, a co za tym idzie wydać trochę pieniędzy.
Wracając jeszcze do samej strony internetowej,  to oczywiście każde biuro tłumaczeń powinno ją mieć.  Trzeba też zadbać jakie słowa kluczowe zostaną podane jeszcze w trakcie tworzenia kodu strony, następnie zadbać o domenę i na końcu wspomnianą wcześniej reklamę. Biura tłumaczeń często posiadają kilka różnych banerów (mniejszych i większych), dokonując wymiany z innymi właścicielami stron. Jest to korzystne, jeśli baner biura tłumaczeń będzie się znajdował na dużej ilości stron.
Niektórzy właściciele biur tłumaczeń, zwłaszcza Ci początkujący, próbują tworzyć strony samodzielnie. Zazwyczaj posiadają wtedy wykupione miejsce na serwerze, tworzą konto na darmowym serwisie dla stron i samodzielnie  na podstawie gotowych szablonów, zamieszczają swoją ofertę. Z biegiem czasu i rozwojem firmy ich strony ewoluują, a gdy zgromadzą odpowiednie środki, zazwyczaj zlecają postanowienie już nowej strony profesjonalnym firmom.
Wszystkie osoby, które myślą poważnie o rozwoju swojego biura tłumaczeń, wiedzą że własna strona internetowa jest tak naprawdę jedną z rzeczy, od której powinno się zacząć. W ten sposób biuro tłumaczeń jest rozpoznawalne w sieci, mogąc zaprezentować tym samym swoje umiejętności i usługi.
Coraz więcej osób docenia także potencjał, jaki drzemie w posiadaniu własnego bloga, a także zakładaniu profili biur tłumaczeń na portalach społecznościowych. W czasach funkcjonowania w globalnej wiosce, kiedy social media odgrywają bardzo ważną rolę, tego rodzaju praktyka jest bardzo popularna i przynosi ogromne korzyści. O wzroście znaczenia tego rodzaju kampanii mogą świadczyć mnożące się konta firm, zakładana np. na Facebooku. Jest to duży krok  na przód dla biura tłumaczeń, ponieważ  potencjalni klienci, mogą odwiedzić stronę firmy, polubić ją, skomentować i dzięki temu przyczynić się do kreacji jego wizerunku.
Jeszcze jedną korzyścią posiadania strony internetowej w przypadku biur tłumaczeń jest możliwość pozyskiwania nowych pracowników za ich pośrednictwem. Bardzo dużo biur tłumaczeń, posiadających własne strony internetowe, zamieszcza na nich formularze rekrutacyjne, za pośrednictwem których kandydaci mogą aplikować na określone stanowisko.
Strona internetowa, zrobiona we właściwy sposób potrafi wzbudzić zaufanie potencjalnego klienta. Zatem z obserwacji rzeczywistości, można wydedukować kolejną  niepisaną zasadę rynku „nie ma się w Internecie, nie ma cię w świadomości klienta”.
 

5 comments

  1. Roberto

    Nieposiadanie w dzisiejszych czasach strony internetowej przez jakąkolwiek firmę, nie tylko zajmującą się tłumaczeniami, jest przeogromnym błędem. Większość osób decydując się na jakąś usługę, chce sprawdzić usługodawcę w sieci. Jeśli to się nie uda, nie jest już na tyle ufny wobec firmy niż wtedy, gdyby taką stronę posiadała.

  2. margolettka

    Problem właśnie polega na tym, że nie każda firma posiada własną stronę. Naprawdę, żyjemy w XXI w. i internet jest bardzo ważnym źródłem informacji. Nie trzeba posiadać nie wiadomo jakiej witryny, wystarczy jakiś mały profil na specjalnych portalach. Chodzi o to, że kiedy wpisuję nazwę firmy w wyszukiwarkę, chcę się czegoś o niej do wiedzieć, jest wtedy ona bardziej wiarygodna.

  3. Barbarka14

    Strona internetowa jest naszą wizytówką. Powinno ją posiadać nie tylko biuro tłumaczeń, ale i także freelancerzy. To dobry sposób na promocję własnej osoby i działalności. A jak nie chcemy zakładać własnej domeny to możemy założyć stronę na wordpressie i tam ewentualnie wykupić adres z końcówką „.com” już bez uwzględnienia nazwy „wordpress”

  4. Beata

    Okazuje się, że nie każda firma, w tym biuro tłumaczeń posiada własną stronę, tak często jest w przypadku małych firm. Ich działalność i i zdobywanie zleceń opiera się głównie na lokalnej sławie i nie potrzebują dodatkowych źródeł szukania klientów.

  5. Anita28

    Też się z tym spotkałam. Czasami na większych portalach typu panoramafirm itd. możemy znaleźć jakiekolwiek namiary i kontakt do takiej firmy, a tak to w wyszukiwarce nie znajdziemy „oficjalnej” strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *