Jak pozyskać nowych klientów?

Twoje umiejętności i wysoka jakość tłumaczeń to tylko dwa elementy, które prowadzą do sukcesu. Jeśli nie będziesz umiał dotrzeć do klientów, nie będziesz zarabiał.

Problem nie leży w Twojej stronie internetowej ani w tym, że „nie ma klientów”. Osoby, które nie mogą dokonać transakcji, zwykle mają kłopot z brakiem umiejętności i wiedzy marketingowej.

Zmień swoje nastawienie. Klienci kupują u Ciebie, ponieważ chcą rozwiązać problem z tłumaczeniami. Zastanów się, jak dotrzeć do odbiorców, pokazując im, że Twoje usługi są wartościowe. Większość klientów zamawiających tłumaczenia podejmuje decyzje w pierwszych minutach po kontakcie.

Pomóż swoim klientom

Jeśli każdy kontakt z klientem polega na prezentowaniu Twoich usług, prawdopodobnie ludzie zniechęcą się do współpracy i zamówią tłumaczenie u kogoś innego. Aby odnieść sukces, musisz pokazać klientowi, że chcesz rozwiązać jego problem z tłumaczeniami.

Wielu tłumaczy podczas rozmowy z klientem nie słucha. Czekają tylko, aż klient przestanie mówić i wtedy zaczynają wychwalać swoje usługi. Zamiast tego posłuchaj, jaki problem ma klient i zaproponuj mu, jak możesz go rozwiązać.

Przykładowo, zamiast przedstawiać klientowi, jak dużo słów tłumaczysz w ciągu godziny i jak wielu klientów z całego świata już obsługiwałeś, posłuchaj co ma do powiedzenia Twój potencjalny odbiorca.

Może mieć problem z wprowadzeniem swojego produktu na rynek zagraniczny, który od lat nie odniósł sukcesu.

Wyjaśnij, że dobrze przetłumaczone materiały pomogą mu w zdobyciu większej ilości klientów i zaoferuj pomoc.

Różnica jest bardzo duża – w pierwszym przypadku mówisz o sobie, w drugim o swoim kliencie.

Jak odróżnić dobrą i złą poradę?

Prowadzenie biznesu przypomina rodzicielstwo. Każdy, kto zna odpowiedź na pytanie (lub wydaje mu się, że ją zna) myśli, że jego porady będą odbierane z otwartymi rękami.

Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces wiedzą jak udzielać porad i jak korzystać z porad innych osób. Nie odrzucaj wskazówek innych ludzi – wiele z nich jest błędnych, ale wśród nich może znaleźć się taka, która zmieni Twój biznes.

Musisz mieć krytyczne podejście i zawsze pytać dana porada jest zgodna z Twoimi celami. Sprawdź też, czy osoba, udzielająca wskazówek, nie ma w tym jakiegoś ukrytego celu.

Osobiście mam dla Ciebie jedną wskazówkę, by nie słuchać porad biznesowych od osób, które są pracownikami. Prowadzenie biznesu i praca na etacie to dwie zupełnie inne rzeczy, o czym szybko się zorientujesz, gdy tylko zaczniesz wykonywać tłumaczenia na własną rękę.

Jeśli ktoś nie prowadzi firmy, prawdopodobnie nie ma pojęcia jak to robić. Staraj się nie dawać porad klientom, jeśli nie jesteś pewny, że masz rację i dobrze znasz jakiś temat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *