Programy lojalnościowe – szansa na stałych klientów dla biura tłumaczeń?

Powszechnie wiadomo, że zdecydowanie bardziej czasochłonnym i wymagającym pod względem środków procesem jest zdobywanie nowych klientów, niż ich utrzymanie. Wiele firm kiedy odkrywa ten fakt pozostaje mocno zaskoczonymi.

Według analityków odpowiednio przeprowadzona strategia marketingowa może sprawić, że powracający klienci wygenerują nawet 15 krotność dochodów firmowych, niż nowi klienci kupujący jednorazowo. Ważne aby przedsiębiorca zrozumiał, że dla klienta często bardzo istotnym jest znalezienie firmy, której mógłby zaufać. W tym celu powinien wynieść ze współpracy, czy danej usługi pozytywne doświadczenia, które zachęcą go do powrotu.

Potencjalny dochód , który mogą generować powracający klienci jest ogromny. Według oszacowań specjalistów 75 do 90 % firm robi niewiele aby utrzymać przy sobie powracających klientów.

Najprostszym i najważniejszym elementem każdego modelu biznesowego jest wzbogacenie go o program lojalnościowy. Jeśli chcemy otrzymać wysoki jakościowo programu lojalnościowy, to musimy liczyć się z tym, że będzie wymagał od nas dużego wysiłku, co będzie jednak wprost proporcjonalne do korzyści jakie może w ten sposób uzyskać nasza firma.

Programy lojalnościowe cieszą się coraz większą popularnością w środowisku marketingowym. Choć coraz więcej się o nim słyszy, to mało kto wie, co tak właściwie kryje się pod tym tajemniczym terminem. Programem lojalnościowym, ludzie marketingu i reklamy, nazywają długotrwałe, celowe działania marketingowe mające na celu podtrzymanie więzi handlowej, usługowej, z najbardziej atrakcyjnymi dla danej firmy, przedsiębiorstwami, klientami.

Celem programów lojalnościowych jest ukierunkowanie odniesienie przez klienta satysfakcji, dlatego też firmy je realizujące powinny pamiętać o zapewnieniu najwyższego poziomu. Biura tłumaczeniowe chcąc zastosować odpowiedni program lojalnościowy mogą skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji marketingowych, które specjalizują się w tego rodzaju działaniach. Konsultant z firmy marketingowej, może nam doradzić odpowiedni program lojalnościowy, który przyczyni się do zwiększenia zleceń naszego biura tłumaczeniowego.

Planując odpowiednią strategię marketingową dla naszej firmy musimy pamiętać, że problemem z którym przyszło się zmierzyć wszystkim przedsiębiorcom jest kryzys. Jakkolwiek spędza on sen z powiek wszystkim osobom inwestującym, to tak naprawdę stanowi idealne podłoże dla rozwoju programów lojalnościowych. Uwidacznia nam się tu naturalna ludzka skłonność do otrzymywania profitów. W czasach wzmożonego zaciskania pasa, oszczędność staje się bardzo ważną wartością. Nie dziwi zatem fakt, że przynależność do programu lojalnościowego i możliwość skorzystania z oferty specjalnej stanowi swego rodzaju ukojenie, dla skołowanego codziennymi problemami konsumenta.

Możemy więc śmiało powiedzieć, że kryzys wymusza na firmach sprzedających różnorodne towary i świadczących usługi, konieczność uczestnictwa w programach lojalnościowych. W potrzebę tą wpisują się także biura tłumaczeń.

Oczywiście, żaden program lojalnościowy nie może się udać jeśli nie zadbamy o odpowiednią relację z klientem, stawiając przede wszystkim na jakość i poziom przedstawionej przez nas oferty. Nie możemy w tym miejscu zapominać o specyfice polskiego rynku, który w dalszym ciągu pozostaje rynkiem ceny. Jeśli zatem chcemy aby program lojalnościowy naszego biura tłumaczeniowego odniósł należyty skutek, to w żadnym razie nie powinniśmy uciekać się wyłącznie do rabatów dla stałych klientów.

Rywalizacja z konkurencją i bitwa na upusty i promocyjne ceny może nas tak naprawdę zaprowadzić w ślepy zaułek. Poza odpowiednimi promocjami, nie należy zapominać, że powinniśmy zadbać o budowanie specyficznej relacji z klientem, pielęgnując dialog i wzmacniając więzi.

Jeśli chcemy aby nasze biuro tłumaczeń cieszyło się powracającymi klientami musimy pamiętać o potrzebie klienta by zostać wysłuchanym, a także zauważonym i odpowiednio obsłużonym.

Być może to niewiarygodne, ale we właściwie przeprowadzonym programie lojalnościowym promocyjna cena usług to jedynie część pomyślnie zrealizowanego programu.

Czy małe firmy mają szansę na udany program lojalnościowy?

Jak najbardziej! Przewagą małych i średnich przedsiębiorstw w stosunku do wielkich korporacji może być zapewnienie sobie lojalności klientów, ze względu na szansę utrzymania z nimi bardziej zacieśnionych kontaktów. Niewielkie firmy mają większą szansę na prawidłowe komunikowanie się z klientami i umiejętne dostosowanie oferty do ich potrzeb.

Paradoksem dużych firm, jest problem niewystarczającego zacieśnienia więzi z klientem. Choć charakteryzują się one dużymi zasobami finansowymi i są gotowe do przeznaczenia dużych pieniędzy na szeroko zakrojone programy lojalnościowe, to nie osiągają one wystarczająco bliskich relacji z klientami.

Nie oznacza to jednak, że małe i średnie firmy nie mogą przeprowadzać tego rodzaju programów lojalnościowych. Są one jak najbardziej dostępne, dzięki niskobudżetowym sposobom, w postaci np. platform internetowych. Dzięki temu każda firma może przeprowadzić satysfakcjonujący program lojalnościowy.

Niezależnie od programu lojalnościowego, który biuro tłumaczeniowe zamierza przeprowadzić, należy pamiętać, że dobrego klienta należy docenić, a także nagrodzić jego lojalność. Jeśli klient poczuje się doceniony, możemy mieć pewność, że znowu skorzysta z usług jakie oferuje nasze biuro.

Jak mogą wyglądać programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe są jednym z rodzajów reklamy, promocji, które nie pochłaniają tak dużych nakładów gotówki, jak tradycyjne ich formy. Jednym z najbardziej znanych programów lojalnościowych, jest premiowanie każdego kolejnego skorzystania z usług, punktami. Zebranie odpowiedniej liczby punktów warunkuje zniżki, nagrody. Dla biur tłumaczeń programy lojalnościowe powinny być jednym ze sposobów zdobywania klientów. Warto jednak pamiętać, że nie może to być jedyna forma reklamy, zachęcenia klientów do kolejnego skorzystania z konkretnych usług danego biura. Doceniony klient, wysoko oceni jakość usług biura tłumaczeń, z którego usług regularnie korzysta.

Klient powinien odczuć, że jest dla naszej firmy ważny, a także, że go cenimy. Musimy cały czas starać się o wzbudzenie w nim poczucia, że zawsze staramy się dać mu więcej i z myślą o nim stworzyliśmy odpowiedni program lojalnościowy .

Dlatego programy lojalnościowe są potrzebne, napędzają biznesową machinę, będąc niejako twórcą biznesowych więzi. Celem takiego programu jest utrwalenie marketingowej więzi z atrakcyjnym klientem, c samym jest to szansa na zdobycie wiernych klientów. Jeżeli strategia działania biura tłumaczeń, jest wpasowana w potrzeby klienta, wówczas tworzy się podłoże podatne na zwiększenie wyników sprzedaży, w przypadku biura tłumaczeń, zwiększenie liczby zleceń poprzez zwiększenie liczby zleceniodawców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *