Tekst reklamowy przetłumaczony na wiele języków obcych daje o wiele większe zasięgi niż ten stworzony tylko w jednym języku. Zanim jednak przejdziesz do przekładu niezbędnych Ci treści, pora pomyśleć nad tym, co może dać Ci tworzenie treści atrakcyjnych dla Twoich odbiorców docelowych. Copywriting to nie tylko „ładne” i „estetyczne” opakowanie treści, ale większe zainteresowanie Twoimi produktami i usługami, zwiększenie zaangażowania klientów, zmaksymalizowanie decyzji zakupowych i oczywiście zoptymalizowanie Twoich działań. Dobre teksty stworzone przez copywritera są kluczowe dla marketingu.
Na świecie istnieje wiele definicji copywritingu, ale wszystkie z nich mają wspólny element, którym jest sprzedaż. Trzeba jednak dodać, że nie zawsze sprzedaż jest tu jedynym celem do osiągnięcia. Jest nim również wywarcie wpływu i przekonanie czytelnika /odbiorcy /klienta do podjęcia określonego działania. Wikipedia podaje nam, że copywriting jest to „pisanie tekstów do publikacji i sloganów reklamowych”i. Jedną z najbardziej znanych definicji tego terminu stworzył Bruce H. Bendinger, amerykański konsultant ds. marketingu i kreatywnej komunikacji, laureat wielu lokalnych, regionalnych i krajowych nagród. Autor m.in. „The Copy Workshop Workbook”. W oryginalne brzmi ona tak: „copywriting is a job. A skilled craft. Verbal carpentry. Words on paper. Scripts to time. And one more thing. Salesmanship”ii.
Wystarczy zerknąć do sieci, popatrzeć na ulotki reklamowe, spojrzeć na newslettery, materiały na blogach, stronach internetowych i te z różnego rodzaju broszur czy publikacji przeznaczonych dla klientów, aby zdać sobie sprawę, że każdy, kto dziś chce zaistnieć, istnieć i odnieść sukces w swoich działaniach nie może zapomnieć o roli copywritingu. Jak to powiedział kiedyś Thomas Edison: „jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej – znajdź go”. Warto też pamiętać o słowach Henry’ego Forda: „firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej”.
Czytaj również:
Dlaczego copywriting ma kluczowe znaczenie w marketingu? Przede wszystkim siła dobrego copywritera i jego tekstów polega na tym, że potrafi on wywołać określoną reakcję u czytelnika. Skuteczne treści to takie, które potrafią angażować, zaciekawić, stworzyć potrzebę czy wywołać emocje prowadzące zwykle do reakcji zakupowej czy chęci skorzystania z danej usługi. Hasła i slogany reklamowe, teksty i scenariusze kampanii marketingowych, teksty do ulotek, teksty ofert sprzedażowych czy teksty na strony internetowe mają przyciągać i sprawić, że odbiorca czy klient podejmie działania zakupowe. W tym kontekście praca copywritera jest ważna dla każdej osoby czy firmy, która inwestuje w marketing i chce, aby ten przynosił korzyści.
Wystarczy spojrzeć na content marketing. Jeżeli współpracujesz z dobrym copywriterem, pomoże Ci on przygotować wpisy na bloga, recenzje, grafiki i ikonografiki, ebooki, white pages, słowniki pojęć czy materiały video. Każda z tych treści może mieć bardzo duże znaczenie na Twoje działania, plany i cele. Dobry tekst to potężne narzędzie, które powinieneś wykorzystać z korzyścią dla siebie. Jeśli chcesz jednak otrzymać określone efekty, np. wysoką sprzedaż produktów czy usług, potrzeba copywritingu, który zaprezentuje w sposób unikalny Twoją ofertę. Materiałów, które będę korespondowały z uczuciami i potrzebami odbiorców i oddziaływały na nich emocjonalnie. Powinny i muszą wzbudzać zainteresowanie, a najlepiej, aby miały siłę zaangażowania, które przekuje się w zakup czy inne pożądane przez Ciebie działanie.
Skuteczny copywriting to jedno, drugie to sprawić, aby dobre teksty i wartościowe treści były dostępne w językach obcych. Przyjrzymy się liczbom, które na pewno powinny być dobrze znane Twojej firmie, aby mogła prowadzić działania na skalę europejską czy międzynarodową. W 2020 roku liczba ludności świata oszacowana była na 7,8 mld. Do tego statystyki Ethnologue pokazują, że mamy ponad 7 tysięcy języków. Jak to ugryźć, aby znaleźć więcej potencjalnych klientów?
Jeżeli mowa o treściach na strony internetowe weź pod uwagę dane prezentowane przez Internet World Stats. Okazuje się, że najwięcej użytkowników Internetu jest w Chinach, Indiach, Stanach Zjednoczonych, Indonezji, Brazylii, Nigerii, Japonii, Rosji czy w Bangladeszu. Po co wymieniamy te kraje? Zwróć na nie uwagę przy tworzeniu content marketingu, copywritingu seo czy treści typowo przygotowywanej pod strony www i sklepy internetowe. Przyjrzyj się również badaniom Common Sense Advisory, które wyraźnie pokazują, że użytkownicy sieci preferują treści w swoim ojczystym języku, a do tego zostają dłużej na stronie i chętniej podejmują decyzje zakupowe. Jak widać, warto zainwestować w content writera i tłumaczenia tekstów seo na języki obce.
Profesjonalny copywriting i tłumaczenia marketingowe na języki obce przydaje się też w tych wszystkich działaniach, które nakierowane są na teksty pisane mające tak samo przynieść określone korzyści dla firmy czy marki Tu warto zajrzeć na listę najczęściej używanych języków na naszej planecie, którą stworzyło Ethnologue. Numerem jeden jest język angielski z 1,348 mld użytkowników. Tuż za nim jest chiński mandaryński, którym posługuje się 1,120 mld osób. Na trzecim miejscu jest hindi z 600 mln mówców. W pierwszej dziesiątce znajdują się również: hiszpański, standardowy arabski, bengalski, francuski, rosyjski, portugalski czy urdu. Jeżeli więc spojrzysz na te języki jako na rynki, na które chce wejść, niemal natychmiast dajesz sobie dostęp do milionów osób.
Chcesz coś sprawdzić i znaleźć konkretny produkt w sieci? Wpisujesz konkretne frazy w wyszukiwarkę internetową, aby poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Po chwili na ekranie Twojego smartfona, tabletu czy komputera pojawiają się wyniki. Widzisz pierwsze nagłówki, nazwy firm, produktów i usług. Seo copywriting, frazy kluczowe, pozycjonowanie i oczywiście lekkie pióro to najważniejsze elementy stojące za tym, by dany biznes miał szansę odnieść sukces w sieci. Oczywiście copywriter pomaga w dążeniu do celu nie tylko w przestrzeni wirtualnej, ale i w tej tradycyjnej. Opis produktu, Twoja oferta, merytoryczność i atrakcyjność bloga firmowego, tekst sprzedażowy, treści seo – skuteczność każdej z tych treści zależy od umiejętności copywritera. Dobry fachowiec jest w stanie pomóc Ci dotrzeć do potencjalnego klienta, odbiorcy, czytelnika. Skuteczny copywriting to coś, co pozwoli Ci budować nie tylko atrakcyjną i silną pozycję w biznesie, ale i w konkretnym czasie osiągać konkretne efekty. Stuart Henderson powiedział kiedyś, że „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Warto więc i należy działać tak, aby nie tylko Twoi odbiorcy wiedzieli o Twoim istnieniu, ale i zainteresowali się tym, co robisz.
Republika Federalna Niemiec – jeden kraj, jeden język? Republika Federalna Niemiec, postrzegana często jako
Profesjonalne curriculum vitae to pierwszy krok w kierunku zdobycia wymarzonej pracy i jeden z
Każde tłumaczenie powinno być nieskazitelne i dobre. Jak mówił Nikołaj Gogol „tłumaczenie powinno przypominać
Jesteśmy do Twojej dyspozycji
od poniedziałku do piątku od 7:00 do 19:00
Copyright © 2008-2024 SUPERTŁUMACZ®
Zastanawiasz się czy tłumaczymy teksty z Twojej branży lub na niszowy język? Skontaktuj się z nami! Pracujemy od poniedziałku do piątku od 07:00 do 19:00.