Reklama w gazecie jest skuteczna? Sprawdź!

20 września 2019

Reklama w gazecie jest skuteczna? – sprawdź co powinieneś wiedzieć o reklamie w gazecie! Z roku na rok rynek tłumaczeń wzbogaca się o nowo powstałe biura tłumaczeniowe. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej osób upatruje w nich szansy na dochodowy interes. Do założenia własnego biura tłumaczeń przekonuje zwłaszcza rosnące zapotrzebowanie firm, na usługi tłumaczeniowe, które decydują się na rozwój swojej działalności także poza granicami Polski. Zwiększa się także grono klientów prywatnych, którzy chcąc np. wykonać tłumaczenie dokumentów samochodowych sprowadzonego z zagranicy muszą skorzystać z usług tłumacza przysięgłego.

Reklamy w gazetach

Ze względu na dynamikę rynku, konieczne jest odpowiednie zareklamowanie swoich usług.

Internet kontra medium tradycyjne: czyli reklama w gazecie

Według statystyk biura tłumaczeń są jedną z najbardziej aktywnych branży reklamujących swoje usługi w Internecie. Dynamika rynku w pewnym sensie dyktuje formę strategii reklamowej, co sprawia, że ogłoszenia w gazetach są coraz rzadziej publikowane na korzyść reklamy internetowej. Na taką sytuację wpływa oczywiście rozwój środków masowego przekazu, co sprawia, że ludzie szukając interesującej ich usługi wolą skorzystać Internetu, niż przeszukiwać gazety.

Koszt reklamy w prasie a realny wpływ na klienta

Nie należy jednak całkowicie skreślać znaczenia pisma we współczesnej kampanii reklamowej, ponieważ przeprowadzone badania na przykładzie najbardziej poczytnych pism wyraźnie wykazały, że ogłoszenia w gazetach są w dalszym ciągu wpływową formą reklamy.

To się jeszcze opłaca? Reklama w gazecie jest opłacalna…?

Oczywiście zamieszczając ogłoszenie w gazecie trzeba mieć świadomość jej mniejszego zasięgu. Dzieje się tak dlatego, że co szósty Polak czyta gazety. Takie dane nie powinny jednak zniechęcać do tej formy reklamy, chociażby dlatego, że wśród konsumentów nadal istnieje spora grupa odbiorców, dla której ogłoszenia w internecie są niewiarygodne.

Kiedy to się jeszcze sprawdza?

Reklamy w gazetach mają sens w przypadku tych biur tłumaczeń, których właściciele starannie zaplanowali strategię reklamową. W dalszym ciągu bardzo dobrą formą pozyskiwania części klientów jest cykliczne zamieszczanie ogłoszeń swojej firmy na ostatniej stronie gazety. Naturalnie do najbardziej obleganych gazet należą gazety cieszące się największą poczytnością w regionie.

Czytaj również:

Koszt reklamy w gazecie

Niektóre biura tłumaczeń jako strategię swojej kampanii reklamowej wykorzystują reklamę regionalną, co oczywiście ma swoje uzasadnienie. W regionalnych gazetach, możemy zaobserwować bardzo dużą ilość ogłoszeń biur tłumaczeń. Niektóre gazety jak, np. Gazeta Wyborcza przeznaczają sporo miejsca na ogłoszenie i reklamy.

Cennik – czyli, ile będą mnie kosztować reklamy w gazetach?

Przede wszystkim tutaj najpierw należy sobie odpowiedzieć na pytanie, gdzie chcemy zamieścić taką reklamę:

  • prasa ogólnokrajowa,
  • prasa na szczeblu wojewódzkim,
  • prasa regionalna,
  • prasa lokalna.

Reklama w gazecie cena

Reklama papierowa, choć ulega znaczącej ekspansji pod wpływem reklamy internetowej, to tak naprawdę będzie nam towarzyszyła jeszcze długo. Musi bowiem upłynąć jeszcze sporo czasu, zanim nasze społeczeństwo w pełni zaakceptuje i przystosuje się do jej internetowego zastępnika. Warto, więc rozważyć i tą formę reklamy.

Reklama w gazecie cena szacunkowa

Reklama w lokalnej prasie może przynieść biurowi tłumaczeń należyty skutek, pod warunkiem, że działa ono na rynku lokalnym i dana gazeta posiada odpowiednio duży nakład i współczynnik dotarcia do grupy docelowej. To, ile kosztuje reklama w gazecie lokalnej jest tu współmierne do efektów, jakie możemy uzyskać.

Zaangażuj klienta, czyli skuteczna reklama w prasie

Dobrym zabiegiem marketingowym w przypadku korzystania z reklamy prasowej, nad którym powinny się zastanowić biura tłumaczeń, jest zbudowanie zaangażowania klienta, przez np. kupony prezentowe/rabatowe.

Ile kosztuje reklama w gazecie

No dobrze, ale już nie odwlekajmy dłużej konkretów – reklama w gazecie cena, jak to wygląda?

  • reklama na 1/4 strony to koszt ok. 450 – 1200 zł,
  • reklama na 1/2 strony to koszt ok. 900 – 2400 zł,
  • reklama na całą stronę to koszt ok. 1800 – 4800 zł.

Dodajmy: podane wyżej cenniki, ile kosztuje reklama w gazecie, dotyczy prasy na szczeblu lokalnym!

Z kolei koszt reklamy w gazecie ogólnopolskiej, to rozmowa o zupełnie innych pieniądzach. Różnica jest aż tak drastyczna? O jakich mowa kwotach? Choć można podejrzewać, że różnica będzie duża, to jednak wiele osób może być zszokowana, tym, jak bardzo.

Koszt reklamy w gazecie ogólnopolskiej – miesięcznik – kształtuje się na poziomie:

  • reklama na 1/2 strony – ok. 25500 – 82000 zł,
  • reklama na całej stronie – ok. 39000 – 10900 zł

Jak widać reklama w prasie to wydatek. Dlatego należy na spokojnie przeliczyć plusy i minusy.

Gazeta reklama: Dlaczego warto umieszczać reklamy w gazecie ? Wyniki badań

O tym, jak duże znaczenie mają gazety lokalne, a co za tym idzie, także drukowane w nich reklamy wykazała gazeta Newspaper Society. Choć badania dotyczyły społeczności brytyjskiej, to trzeba przyznać, że wnioski z nich wysunięte mogą znaleźć przełożenie także w realiach polskich.

Koszt reklamy w gazecie – to się opłaca

Okazuje się, że w Wielkiej Brytanii gazety odgrywają bardzo ważne znaczenie jako medium lokalne i plasują się na drugim miejscu pod względem medium informacyjnego, z którego najchętniej korzystają mieszkańcy. Na pierwszym miejscu uplasowała się oczywiście telewizja. Za gazetami lokalnymi, znalazły się natomiast radio i kolejno strony internetowe, oraz gazety ogólnokrajowe.

Reklama w prasie: to się opłaca

Badania wykazały też bardzo interesujący fakt, który powinien zaciekawić biura tłumaczeń rozważające formę reklamy w gazecie. Okazuje się, że czytelnicy gazet lokalnych najrzadziej pomijają zawarte w nich reklamy.

Zobacz czy reklama drukowana się opłaca

Do celowego omijania reklam w gazetach lokalnych przyznało się zaledwie 17 % osób, co stanowi niewielki procent w porównaniu do telewizji, w której 47% widzów przełącza kanał gdy tylko pojawi się w nim reklama. Niezły wynik uzyskało tez radio – 17 % i magazyny 23 %. W przypadku użytkowników internetu 25 % zadeklarowało, celowe unikanie reklam, natomiast w przypadku gazet ogólnokrajowych 27%.

Cena reklamy w gazecie jest warta tak wysokich kosztów?

Jeszcze jedno pytanie postawione uczestnikom badania powinno rozwiać wątpliwości reklamodawców. Na pytanie czy respondenci chcieliby mieć szansę korzystania z medium informacyjnego wolnego od reklam, twierdząco opowiedziało 51% widzów telewizji, 37% słuchaczy radia, oraz 23% czytelników gazet ogólnokrajowych. Z kolei w przypadku czytelników gazet lokalnych, na to pytanie odpowiedziało twierdząco zaledwie 14 % osób. Widzimy, więc, że reklamy zamieszczane w gazetach lokalnych, nie tyle nie irytują ich czytelników, ale stanowią nawet integralną ich część, w pełni akceptowalną przez respondentów.

Reklama do gazety: Dlaczego gazety lokalne, są takie istotne w reklamie biur tłumaczeń?

Warto zastanowić się nad reklamą swojego biura tłumaczeń właśnie w lokalnych i regionalnych gazetach, chociażby ze względu na fakt, że budzą one zaufanie odbiorców, oraz są bliskie społecznością lokalnym i ich użyciu. Lokalne gazety stanowią swoisty element identyfikacyjny społeczności lokalnych, ponadto są nośnikami ciekawych pomysłów i inspiracji, często aktywizujących ich czytelników do działania.

Poznaj odpowiedz na interesujące Cię pytanie: czy reklama w gazecie się opłaca?

Gazety lokalne są bliskie grupie odbiorców na których nam zależy, ponieważ dotykają bliskich im problemów. Usługi reklamowane przez lokalną, czy regionalną prasę, w naturalny sposób czytelnicy odbierają, jako zaufane i godne polecenia. Połączenie wymienionych przez nas cech z reklamami drukowanymi w gazetach regionalnych, sprawiają, że ogłoszenia te nabierają zupełnie innego wymiaru, niosąc za sobą zupełnie inne jakościowo treści.

Cena reklamy w gazecie: reklamuj się regionalnie

Choć mogłoby się wydawać, że reklamy zamieszczane w gazetach regionalnych, w zasadzie nie różnią się niczym od reklam zamieszczanych w pozostałych mediach, to jest to mylne spostrzeżenie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że tylko w gazetach lokalnych reklama nie jest traktowana jako zbędny element. Użytkownicy radia, telewizji, internetu, czy też czytelnicy magazynów, są zainteresowani przede wszystkim treścią. Reklama, więc ma w tym przypadku charakteryzuje się wybitnie pejoratywnym odbiorem.

Z kolei osoby czytające lokalne gazety, wychodzą z założenia, że reklama ma im służyć i być w pewnym stopniu użyteczna. Dlatego te informacje wskazują czy reklama drukowana się opłaca.

Czy reklama w gazecie się opłaca?

Dodatkowymi zaletami reklamy w gazecie jest szansa na dotarcie interesującej nasz grupy klientów, a także stosunkowo niewielki jej koszt, który możemy osiągnąć jeśli nasze ogłoszenie będzie np. w formie tekstu wzbogacanego o minimalistyczną oprawę graficzną.

Jakie zatem należałoby wysunąć wnioski? Lokalne i regionalne gazety, to faktycznie jedyne miejsce, w którym reklama biur tłumaczeń może być skuteczna, ponieważ jest faktycznie w pewnym stopniu oczekiwana przez czytelnika i odbierana jako forma informacji. Czy reklama w gazecie się opłaca? Oczywiście, pod warunkiem, że wiesz, gdzie ją zamieścić!

[Ocen: 0 Średnia: 0]

Podobne artykuły

tlumacz freelancer, jak zostac tlumaczem freelancerem, freelancingDla początkujących tłumaczy

Jak zostać tłumaczem freelancerem?

29 czerwca 2020

Peter Drucker mawiał: „praca to przedłużenie osobowości. To osiągnięcia. To jeden ze sposobów na

Reklama w gazecie jest skuteczna? Sprawdź! 1Prawo dla tłumaczy

Tłumaczenia a prawo autorskie

16 czerwca 2020

Problematyka ujęcia tłumaczenia w ramach prawnych to jeden z najgorętszych tematów w branży tłumaczeniowej.

Reklama w gazecie jest skuteczna? Sprawdź! 2Dla początkujących tłumaczy

Dlaczego w niemieckim są tak długie słowa?

14 czerwca 2020

Każdy, kto uczył się języka niemieckiego doskonale zna jego specyfikę. To jeden z najciekawszych

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x